onsdag 21 november 2012

Till en ängel

Som en lugn och stilla bris tröstande och varm.
Som en moders hand på öppna sår, som en kärlek utan pris.
En tanke utan harm vill du följa mig vart än jag går.
Är du här hos mig nu.
 
Jag lever och du lever inom mig.
Jag ser dig när jag blundar.
Jag ber dig vill du vaka över mig
och välsigna varje steg jag tar.
 
Åh, jag kan se det som var leder till nåt mer.
Åh, jag kan känna hur min rädsla flyr, åhh.
Det är du som ger mig svar och gråter när jag ler.
Vill du stanna här tills dagen gryr, kan du höra mig nu.
 
Jag lever och du lever inom mig.
Jag ser dig när jag blundar.
Jag ber dig vill du vaka över mig
och välsigna varje steg jag tar.
 
Är du här hos mig nu?
 
Jag lever och du lever inom mig.
Jag ser dig när jag blundar.
Jag ber dig vill du vaka över mig
och välsigna varje steg jag tar.
 
(Sonja Alden)

Älskar den här sången! Så fin och underbar!

Inga kommentarer: