söndag 25 november 2012

Köpenhamn

Då var vi hemma efter vår helg i Köpenhamn! Vi har haft några trevliga dagar där, men kunde ha haft ett bättre hotellrum. Det stank rök och instängt...Karro var minsann och klagade och sa va hon tyckte, men tyvärr var hotellet fullbokat. Det var bara vår del som stank...så även om vi har kläder med oss hem som vi inte använt så måste de tvättas för de stinker... Annars har det blivit en del shopping, iallafall för mig, byxor, väska, armband, örhä ngen och lite till! Har även fixat Axels julklapp, men den får jag skriva om efter jul ifall min kära syster är inne och läser ;)! Anneli shoppade lite mindre hon...det brukar vara så, hon lite och jag mycket! Men inredning och sånt verkar det inte gilla i Köpenhamn...hittade inte en enda ängel eller ram för den delen...bara en massa kläder. Och årets julsak verkar vara ugglan.

Tänkte lägga upp lite bilder från helgen i form av små kollage!


Första kvällens mat! Mycket gott och jag drack faktiskt en läsk istället för vatten!
Förväntans full...äntligen ska jag få flyga igen!!!
Redo för en första kväll ute i Köpenhamn!
Lite bilder från shoppingen på Ströget!


Blandade bilder från Tivoli!
 
Dekorationerna var helt otroliga!
Rätt läckert i svartvitt!
En lunch räddar en från regnet!
 

Detta kan man roa sig med när man väntar på flyget! Men här gäller se och känna, men inte köpa!
Markanden på Tivoli var inget att hetsa upp sig för, men deras utsmyckning var helt otrolig!!! Mycket mysigt och vackert och stämningen fanns där trots allt!
Idag hann vi med lite shopping på Ströget innan det var dags att ta sig ut till flygplatsen. Det måste jag ju säga att vi bodde väldigt centralt...nära till tågstation, Tivoli och Ströget! Vädret har varit mulet och något kyligt, men idag har regnet öst ner i Köpenhamn. Vi tog tåget lite tidigare ut till flyget och strosade där! Gick och tittade i alla dyra butiker och önskade att jag var rik!

Nu är vi hemma igen och allt är som vanligt...fick sova ganska bra när vi var borta och önskar att det håller i sig, men trycket kommer smygandes igen...suck. Skönt att få komma bort var det iallafall!
Tyvärr Pyret så hittade jag ingen ängel...det hade inga i Danmark och det är sant! Ska fortsätta leta här hemma min lille son!!! Nu ska jag försöka ta och sova, är skithungrig men måste fasta då jag ska ta blodprov imorgon.
Kram

Inga kommentarer: