tisdag 13 november 2012

Skolan :(

Har idag varit inne på universitet hela dagen och försökt engagera mig lite i matematikkursen... Lättare sagt än gjort när man knappt hinner reflektera över det man gjort innan nästa uppgift ska vara inne. Det sägs att vi läser på halvtid, men dessa studier är minsta lika mycket som att plugga på heltid...idag var det fler än jag som protsterade...skönt att det inte bara var jag som sa va jag tyckte. Vi gör en LS (learning study) ochd en kommer bli så oseriös...vi har liksom ingen tid att sitta med den för vi får så sjukt mycket andra uppgifter...men våra lärare kan inte se problemet. Grrr...skulle ha hoppat av iallafall, men nu har jag inte hjärta att göra det för då sabbar jag för min studiegrupp. Bara att stå ut och sikta på att börja leva i mitten på mars igen! När denna kurs är slut ska det gå många, många år innan jag någonsin sätter mig i skolbänken igen. Har ju egentligen en liten dröm om att läsa till specialpedagog, men två års studier till lockar inte för fem öre...Näe...nu får det vara nog ett tag.

Åkte förbi Danderydssjukhus idag på väg till skolan...usch vad det gjorde ont i hela mig...minnena kom direkt och jag kunde känna värk jag hade. Hade även lust att fejka en kräkning eller liknande när vi åkte förbi kyrkogården så jag fick stanna där och kunna prata med Pyret! Nästa gång vi stannar där blir till jul när det är dags att sätta dit ett litet julljus!!! Kanske kan hinna stanna vid 1 advent...får se vad klockan blir innan vi kommer iväg bara, men det är ju några veckor kvar. Ibland eller rättare sagt ganska ofta önskar jag att han låg närmare oss, men barnkullen är väldigt fin!!!

En klasskamrat till mig väntar en liten tjej...hon är beräknad till en dag efter det jag var beräknad till, alltså den 11 mars. Det har varit jobbigt att se henne och hennes fina mage idag. Avundsjukan har varit hög...men samtidigt är jag jätteglad för hennes skull! Jag kan fortfarande ställa mig frågan varför och lär säkert göra det länge till, men varför just jag/oss???
Kram

Inga kommentarer: