onsdag 7 november 2012

Det var den dagen

Hemma efter en lång dag på jobbet. En relativt bra sådan även om det gått i ett hela tiden. Nu är det bara att börja skriva omdömena också! Det är så kul när man ser elevernas utveckling och några av dem har verkligen gjort framsteg och då framför allt i läsning och skrivning!

Hade en härlig pratstund med två underbara kollegor under eftermiddagen! Tack för att ni finns, ni vet vilka ni är, och för att ni lyssnar!!! Utan er skulle jag inte orka med dagarna! Även om det inte verkar som att jag lyssnar på era råd så gör jag det! Har bara svårt att gå efter dem.

Ikväll blir det åter lite studier, får se när jag kommer i säng. Skulle behöva planera en lektion också...hm...får se vad jag hinner.

Idag kom det åter i fatt mig, att det är många som inte vet vad som hänt. Det är lika jobbigt varje gång det sker. Blir ju en jobbig påminnelse om något som jag på ett sätt vill komma över, men inte glömma helt. Svårt och jobbigt är det och en sådan händelse förstör i regel hela min dag. Som idag, var nästan lite glad när jag gick hem och så träffar jag på en person som frågar hur jag mår och hur magen mår...ja det var den dagen det...genast försvann den lilla glädje jag hade. Nu blir det en jobbig kväll igen, i regel är alla kvällar det, men vissa är värre än andra.

Sen har vi ju det där med människor i ens närhet som blir gravida hit och dit...känns bara som om de blir fler och fler och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Är ju naturligtvis glad för deras skull, men jag vill ju också... Jaja...det är väl inte våran grej helt enkelt...livet ville något annat. Får istället njuta av min systerson oc skämma bort honom!

Träningsvärken borde jag inte ens nämna...blir så trackad då av min kära kollega ;)! Men det känns idag vill jag lova.
Kram

Inga kommentarer: