onsdag 21 november 2012

Intensiv dag

En intensiv dag minst sagt, det har gått i ett hela tiden. Har nu klarat av sju av tio utvecklingssamtal och det känns väldigt bra! Är nästan klar med alla IUP:er också, bara fyra kvar. Sen är allt skrivet och klart...för den här gången! Det är så otroligt härligt att se elevernas utveckling, jag hade några som inte ens kunde hela alfabetet när vi började i augusti och som nu läser både små och stora bokstäver flytande och skriver så härliga berättelser. Det gör mig så varm i hjärtat! Visst kan de vara jobbiga i mellanåt, men oftast är de så härliga och ärliga! Men ikväll är jag väldigt trött och det känns i hela kroppen att det har varit och är väldigt mycket just nu.

För övrigt har jag gått hela dagen och väntat på det där samtalet som jag bävade lite för. Men det gick faktiskt bra! Men måste in på en läkarundersökning först innan jag får gå vidare. De vill se att min slemhinna tjocknar på sig och om äggblåsor bildas så nu får jag hoppas på det bästa och att min kropp kan fungera som den ska...ägglossningen får ju gärna komma i rätt tid också...mycket som ska klaffa.
Men vi har världens bästa barnmorska på Huddinge och hon förstod precis hur jag kände och tänkte även om hon hade en liten annan åsikt. Men såg nu kroppen bra ut och ägglossningen skedde på rätt dag så var det upp till oss hur vi vill göra!!! Ja ni vet ju säkert redan svaret på det!
 
Saknar dig så mycket Pyret och jag hoppas på att kunna ge dig ett syskon i framtiden!!! Sången i det förra inlägget är tillägnad dig min älskade lilla änglason!!!

Ikväll har jag bestämt mig för att ha en helt plugg- och jobbfri kväll, känns lite konstigt men det är välbehövt. Har ju gjort allt som ska göras både i jobbet och i skolan så kanske att jag faktiskt kan åka till Köpenhamn på fredag utan att känna dåligt samvete för att jag inte pluggar eller jobbar. Har ju fått höra att jag bör börja tänka på mig själv...ett litet steg i rätt riktning. Och jag vet vad jag skrev i sms:et härom dagen Marie ;)...tänker hålla det!!!

Nu ska jag nog ta och titta lite på vilka kläder jag ska ha med mig i helgen, skorna är redan klara, för snart börjar Grey´s och det vill jag se! Trevlig kväll på er!
Kram

Inga kommentarer: