fredag 23 november 2012

Tiden går

Veckorna bara rusar förbi och det är ju synd att inte tankarna gör det också...de har en förmåga att dröja sig kvar tyvärr. Idag är det sex veckor sen vi förlorade Pyret och det känns i hela mig. Fredagarna kommer nog alltid att kännas, de är hemska. Normalt sätt så brukar man ju längta till fredagar för då börjar helgen, men jag hoppar gärna över den dagen. Jag vet att det är psykiskt och att det förhoppningsvis lättar så småningom, men just nu är det den dagen på veckan som jag gärna skulle hoppa över. Kroppen börjar sakta, men säkert återgå till sitt "normala" igen och på torsdag ska den besiktas...får se om den blir godkänd, men sån tur har jag säkert inte.

Har börjat inse att jag är sjukt nervös inför en ny graviditet...tänk om samma sak skulle ske? Eller om jag skulle få missfall igen fast innan vecka 12? Jag vet att det kan hända, men att jag inte bör tänka så, men tanken finns ju ändå där. Jag skulle inte klara av en sån här händelse igen, det skulle ta knäcken på mig totalt. Så även om jag bara längtar efter att få bli gravid igen, att få ge Pyret ett syskon, så är jag skitskraj inombords. Om det skulle lyckas (säger om) så kommer jag gå på nålar hela tiden. Vill så gärna, men ändå inte... Fan av livet ska vara orättvist...

Saknar dig min älskade änglason! Alla säger att det kommer en ny chans...men ingen kan ta din plats. Jag önskar så av hela mitt hjärta att vi hade fått den här chansen tillsammans! Det är åter fredag, värsta dagen på veckan och tankarna på dig och tårarna finns där hela tiden! I helgen ska vi till Köpenhamn och ska jag söka med lykta efter den perfekta ramen till ditt kort och en ängel, precis som jag lovat! Hoppas bara jag hittar det jag söker! Jag hoppas du har det fint där uppe i det blå tillsammans med alla andra änglabarn!!! Älskar dig mitt lilla Pyre!!!
 
 
I helgen åker vi till Köpenhamn för en liten weekend! Ska bland annat gå på tivolits julmarknad och det ska bli jättemysigt, lär säkert bli en hel del annan shopping också! Har lite saker jag sak titta efter, få se om jag finner dem?! Det ska bli skönt att få komma bort lite efter allt som hänt samtidigt var ju det här bokat innan vi förlorade Pyret så det är inget istället för... Men miljöobytet ska bli skönt!
Ska jobba några timmar först, men bara fram till elva sen åker vi!
Trevlig helg på er!
Kram



Inga kommentarer: