torsdag 25 oktober 2012

Funderar

Sitter här och funderar, frun min sover sen ett tag tillbaka. Men eftersom jag inte har bestämt mig för hur jag ska göra med mina studier så måste jag ju plugga fram tills jag tar det beslutet. Så ikväll har jag gjort en av det 3 uppgifter som ska vara klara till den 6/11. Har nu börjat läsa till den andra så blir nog uppe ett tag till. Är trött, men drar mig för att sova. Har ju skrivit i tidigare inlägg varför så det skriver jag inte igen.
Imorgon blir det en tidig dag igen på jobbet, hinner så mycket mer på morgonen innan skolan börjat när man sitter själv i byggnaden med lite musik på!

Idag hände det som jag fasat för... En kollega kom fram och frågade hur jag mådde, hon hade inte sett mig på ett tag. Jag svarade att det var så där, att jag mått bättre. Ja sa hon, ibland är det jobbigt att vara gravid. Jag blev helt tyst...och så fick jag dra allt igen. Jag som haft en jobbig dag rent känslomässigt fick kämpa mot tårarna. Hon blev väldigt ledsen för min skull. Det slog mig då att det är säkert många som hört att jag var gravid, men som inte vet hur det gått. Det känns jobbigt att veta att man kommer att få förklara sig längre fram. Det gör det svårare att lägga det bakom sig, även om det aldrig kommer att försvinna helt. Pyret var ändå en del av mig i nästan 4½ månad! Men det är väl bara att vänja sig.
Jag hoppas dock att det värsta hormonsvängarna ska lägga sig till efter höstlovet som är nästa vecka. Just nu är de hemska och jag får kämpa varje dag, tur mina elever ger mig annat att tänka på och tack till min resurs som låter mig smita ut korta stunder vid behov.

Nähe om jag skulle ta och skriva klart uppgiften så kanske jag kan få några/någon timmes sömn innan det är dags att stiga upp igen...05.00 ringer klockan och jag tänker försöka vara på jobbet strax efter 06.30.
Kram

Inga kommentarer: