torsdag 18 oktober 2012

Ännu en dag...

Ännu en dag har passerat... Ägnade hela förmiddagen till att städa hela lägenheten. Jisses så dammigt det var, märks att jag inte orkat med städningen så mycket den senaste tiden. Men nu är det rent och fint här hemma! Fick en liten dipp på förmiddagen...jag hoppas att dessa dippar ska bli färre och färre, de tar så mycket energi. Men så länge längtan efter vårt lilla pyre är så här stark så lär de väl sitta i. Önskar bara att jag kunde sova ordentligt... Får ett sånt tryck över brösten så fort jag ska sova och sover max 2 timmar i sträck sen vaknar jag. Brukar ligga vaken från 04.00 på morgonen och kan verkligen inte somna om. Skulle behöva lite mer sömn...kan heller inte sova på dagarna, så börjar bli rätt trött.

Tog mig ner på stan en sväng... min förlovnings samt vigselring har varit stora en längre tid och behövde förminskas, men eftersom jag inte tycker om att gå utan dem så hade jag tänkt vänta tills efter graviditeten utifall mina fingrar skulle svullna. Så här långt in i graviditeten så hade de inte gjort det så nu när allt inte blev som det skulle så bestämde jag mig för att lämna in dem så de kunde förminskas. Ska bli skönt att få ringar som sitter kvar på fingrarna! Det var lite jobbigt att gå på stan, men tog mig även till byoung och köpte mig en klänning. Expediten tyckte att jag skulle välja den gröna, men det blev den svarta. Tyckte att det passade lite bättre just nu, samt att svart alltid är bra! Anneli godkände den också så den blir nog bra! Hittad en fin kappa också och blev så glad när jag kunde ta en mindre storlek! Är mindre nu än innan jag blev gravid och det är ju positivt! Men skulle ju gärna vara tjock och ha min mage...

Ikväll lagade jag faktiskt middag, första gången på nästan två veckor. Men aptiten är fortfarande väldigt låg. Det är ju synd att man måste äta, annars hade jag struntat i det totalt. Tycker att det är så onödigt och smakar inget vidare heller...

På lördag kommer min älskade mamma hit och det ska bli så skönt och härligt att få krama henne igen! Saknar henne nåt enormt, jag hela min familj, men speciellt mamma!!! Bara en dag kvar!!!
Kram

Inga kommentarer: