måndag 29 oktober 2012

Fortbildningsdag

Idag hade vi fortbildningsdag och en mycket bra sådan! Två föreläsningar, den ena om ledarskap och den andra om tourettes, och de var så otroligt bra! Timmarna bara flög förbi och det fanns inte en chans att man somnade. Man fick mycket tänkvärt med sig som man inte hade en aning om innan eller ens tänkt på! Tänk om alla fortbildningsdagar kunde vara så här bra och innehållsrika! Oftast sitter man ju göra annat eller slumrar för att det är trist, men inte idag inte!

Sen har ju jag världens bästa kollegor! Jisses som jag skrattade under lunchrasten och det var en sån befrielse att för en gångsskull få skratta och känna sig glad! Tyvärr byttes ju de känslorna ut när jag kom hem och tankarna satte fart igen, men känslan när vi satt där i lärarrummet...inte det rumsrena snacket, men ändå! Ni fick mig verkligen att skratta från hjärtat och må bra just den stunden! Ni är guld värda!!!

Min underbara fru får mig också att må bra, men här hemma finns än så länge så mycket negativitet och våra tankar och känslor far omkring. Vi jobbar och sakta framåt och Anneli har det lättare med den positiva känslan än vad jag har! Tur vi inte är helt lika ;)!

Ja sen har vi ju den där mattekursen som jag skulle fundera kring...det går inte så bra med det. Har gjort de första uppgifterna och kan nu åka till Motala med gott samvete, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska fortsätta eller hoppa av, det tar ju som sagt emot att ge upp. Men efter samtalet med min chef, en mycket bra och omtänksam sådan, så har jag lovat att verkligen fundera kring detta och se till mig själv så jag mår bra. Inte min starkaste sida direkt...jag själv hamnar ofta sist när det gäller att priorietera skola och jobb.

Nu ska jag göra uppgifter kring våra kära vokaler!
Kram

Inga kommentarer: