lördag 6 oktober 2012

Borde plugga...

Idag är det riktigt fint höstväder och jag sitter inne och ska egentligen plugga, men det tar emot.
Tänk om vi haft det här vädret i torsdags när vi hade höstvandring  i skolan! Nej då regnade det och vi gick i världens lera i princip hela tiden, men eleverna var så duktiga och klagade inte en enda gång! Jag fick däremot kämpa mig ur sängen i fredags...så ont så jag visst knappt vart jag skulle ta vägen. Men jag kom iväg i tid till jobbet! Nu är det helg och det är så skönt!
Igår hämtade jag Josefine, första helgen som hon är här själv! Vi handlade mat på vägen hem och det hamnade en hel del extra saker i korgen...vi måste ha de här sa hon! När vi kom hem var jag tvungen att lägga mig en stund och sträcka ut ryggen så då la hon sig hos mig och läste en saga! Hon har blivit så duktig på att läsa! Strax innan Anneli kom hem började vi med maten, pommes frites och korv samt räksallad. Det är ju inte så nyttigt så Josefine bestämde att vi skulle ha broccoli och tomater också för då blev det ju lite nyttigare! Efter maten fick jag världens dumpning och det var första gången jag kräktes av en, men direkt efter så mådde jag bra igen! Resten av kvällen hade vi mys framför tv:n och tittade på en massa kort från första tiden tjejerna var här!

Just nu är Anneli och Josefine hos svärmor och skalar äpplen som sedan ska bli mos. Tanken är att jag ska plugga...lite har jag gjort, men ska väl sätta fart snart. Fick ju för mig att städa toaletten samt dammsuga större delen av lägenheten och det känns i ryggen nu... Jag måste lära mig att ta det lugnt tror jag...det är ju ändå några månader kvar, samtidigt hatar jag verkligen när det är stökigt och skitigt så då måste jag fixa det först. Funderar också på vad jag ska äta till lunch...Anneli och Josefine skulle få pannkakor och jag fick gärna komma över, men det är ju ingen favorit direkt. Tror jag köper hem något istället. Måste ju äta x antal gånger om dagen... jag borde ju öka på vågen nu, men istället så minskar jag och det är inte bra. Längtar nu bara efter att få känna lite rörelser så jag vet att pyret lever!

Nej jag borde nog verkligen sätta fart med studierna nu...vill kunna mysa ikväll med Anneli och Josefine!
Kram

Inga kommentarer: