måndag 4 mars 2013

Sjukskriven :(

Ja inte blir det som man tänkt sig inte... Från och med idag är jag heltidssjukskriven i 6 veckor till att börja med, troligtvis mycket längre. Jag gillart inte, vill ju jobba och se mina elever utveckla sina kunskaper och förmågor.
Och varför är jag sjukskriven då...det ska jag berätta nu.

Som alla vet förlorade vi ju vår son i ett alldeles förtidigt stadie i oktober. Nu är det ju då så att jag är gravid igen! Jippi borde jag skrika, men har alldeles förmycket oro i kroppen och är livrädd för hur det kan gå.
Dagen (idag) har jag tillbringat på kvinnokliniken på Danderydssjukhus och har fått ett cerklage insatt dvs det har knytit ihop min livmoderhals så att den inte kan öppna sig i förtid denna gång! Jag är nu i vecka 15, men har inte riktigt vågat tro på det. Jag hoppas verkligen att det ska gå hela vägen denna gång, vill inget hellre! Så vår förhoppning är att Pyret blir storebror i augusti!

Men att vara sjukskriven är INTE min grej...jag har redan lite ångest över det. Jag har ju sen vecka 6 i denna graviditet en himla massa restriktioner på vad jag får och inte får göra. Och nu får jag inte ens jobba och det känns jättejobbigt även om jag vet att det är för barnets skull. Får åka och hälsa på nån gång då och då!

Så nu får ni gärna hålla tummarna för att det går vägen denna gång!
Kram

2 kommentarer:

Therése sa...

Åh så kul att läsa att Pyret ska bli storebror. Jag ska hålla alla tummar och tår för att det kommer gå bra. För BRA Karolina det ska det bara gå denna gång. Och cerklaget kommer att gå bra och gör det det inte så hoppas jag att dom sätter dit ett till så att denna lilla krabat vill stanna kvar där inne....

Stor kram och all lycka till er

Therése med Familj

Libra sa...

Hej Karro!
Jag har tydligen helt missat att du är gravid igen. Vilken positiv överraskning det blev när jag kikade in på din blogg. Märker att du inte skriver om det allt för ofta. Så kanske inte så konstigt. Men minns att du faktiskt skrev det på min blogg en gång. Snurrig jag är.

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång. Skönt att du kommer få ett cerclage. Det kanske kan minska oron lite.

Ta hand om er! Jag kikar in och hejar ofta. :)
Kramar!