tisdag 5 mars 2013

Sista lektionen!

Idag hade jag min sista lektion på läralyftet och det känns så bra! Redovisningen gick bra så det känns skönt, nu kan jag släppa den! Bara min enskilda rapport kvar att skriva, men det är snart gjort!
Stannde inte kvar hela skoldagen, det gjorde alldeles föront att sitta så vid fikapausen så gick jag. Hade jätteont i underlivet så bussresan kändes som en evighet. Resten av dagen har jag tillbringat i soffan...liggandes. Så skönt, men är tvungen att ligga på sidan då jag är fruktansvärt öm efter den hemska ryggbedövningen.

Den bedövningen var en upplevelse i sig...har fått känna på hur det är att vara förlamad från midjan och neråt. Det var lite läskigt att inte kunna röra benen när jag låg på uppvaket, tog ett par timmar innan känseln kom tillbaka.

För övrigt så tror jag att illamåendet börjar att ge med sig lite, äntligen! Har mått konstant illa i ca 9 veckor och inget har hjälpt. Tyvärr så har jag i ganska tidigt stadie fått ont i ljumskarna, men det kanske blir bättre nu när jag bara ska vara hemma i 6 veckor. Det känns som en evighet och tyvärr så tror jag att det blir längre...lät så på läkaren iallafall. Samtidigt som jag vill göra allt för att denna graviditet ska gå vägen den här gången så vill jag jobba. Det känns så konstigt att inte varje dag få träffa mina elever eller kollegor...måste fundera ut något jag kan pyssla med.

Har fått frågan från lite olika håll om varför jag inte bloggat om graviditeten. Det är helt enkelt så att jag har varit och är fortfarande livrädd för att det inte ska gå. Jag har haft svårt för att våga tro och hoppas. Och det är kanske inte så konstigt med tanke på hur det gick sist. Sen så har jag mått så mycket sämre både psykiskt och fysiskt mot vad jag gjorde sist vilket har gjort det jobbigare. Min/vår första milstolpe var att gå så långt så att vi fick sätta in cerklaget, nästa är att faktiskt få gå på rutin ultraljud, men den främsta är att ta oss över vecka 20...sist gick det åt skogen i vecka 19 så för att bli lugnare behöver jag gå längre. Det är så långt vi tänkt just nu, fler milstolpar kommer så småningom!

Jag är större denna gång rent omfångsmässigt, vågen däremot går just nu neråt och det trots att jag äter jämt och inte alltid så nyttigt...märkligt. Men det lär väl vända snart!

Ser fram emot torsdagen då jag ska åka till jobbet och hälsa på. Ska berätta för eleverna vad som sker...

Nu blir det sängen för min del så jag orkar med morgondagen ;)!
Kram

Inga kommentarer: