onsdag 27 mars 2013

I Motala

Ja nu befinner jag mig i Motala, bor hemma hos mamma och Kenny! Det gick bra att köra ner, men ryggen mådde inte helt bra...men, men den lär nog inte må bra på mycket länge. Det är lika fint väder här nere som vi har där uppe, ett stort plus här är att det betydligt mycket mindre snö...men vad gör det när jag inte får gå ut och njuta iallafall.

Jag har blivit lite bitter...gillar det inte, men kan inte rå fär det. Förhoppningsvis vänder det den dagen då jag kan glädjas och njuta av graviditeten. Har ju inte kommit dit än tyvärr. Just nu är jag inne i en riktig orosvecka och det har nog mycket med att jag är i vecka 18 och domedagen närmar sig. På tisdag ska vi ju på rutinultraljud och jag är jättenervös...vet egentligen inte varför eftersom vi sett Trollet några gånger redan. Tror det beror på cerklaget...är livrädd för att det ska gå sönder och inte fylla sin funktion. Jag gör allt för att undvika att få sammandragningar, men hur känns sådana? Har ju ingen aning, har ju aldrig upplevt några sådana. Och just nu är min mage i övrigt inte alls bra pga alla järntabletter som jag tar. Men det blir väl också bättre så småningom!

Jag ska försöka vara positiv och glad, men vågar ju inte riktigt. Är så rädd för att bli ledsen och besviken igen. Pratar med magen varje dag och sjunger för den och hoppas ju att Trollet mår bra där inne! Det får vi ju som sagt se på tisdag! Men bara så ni inte missförstår mig...det är min dröm att få vara gravid och förhoppningsvis få ett litet barn, men eftersom jag inte kan vara som "normalt" under den så blir det lite speciellt och med tanke på hur det gick sist så är jag rädd, orolig och skitnervös. Vill inget hellre än att vara glad och bara njuta av graviditeten, men det är svårt.

Ha en skön dag alla där ute och en trevlig och härlig påsk!
Kram

Inga kommentarer: