lördag 9 mars 2013

Oron

Denna oro...undrar om det kommer finnas någon dag under denna graviditet som jag inte kommer vara orolig? Allt är så annorlunda mot sist...på alla plan.

Jag har haft konstant molande värk i magen sen vecka 6 undgefär, men så igår kväll efter ett toabesök så försvann det samt värken i ryggen... Det var hemskt, ja egentligen skönt, men diverse tankar flög igenom huvudet så i natt har jag inte sovit mycket. Jag kunde inte slappna av och tillåta mig att somna in. Så idag på morgonen åkte jag in till gynakuten. Måste säga att det är helt underbar personal där inne och vi har alltid fått så bra hjälp och bemötande där! Som tur var så behövde jag bara ligga på sängen och vänta i 30 minuter innan jag fick träffa läkaren. Sa som det var och hon hade ju läst min journal och visst vad jag/vi råkat ut för innan. Hon kollade att allt så bra ut och gjorde även en ul. Det var en lättnad att få se hjärtat slå och ben och armar som sprattlade där inne. Tillräckligt med fostervatten fanns det också och livmodertappen såg perfekt ut! Jag hade dock fått en obalans i underlivet, en liten infektion, så nu har fått vaginala tabletter som jag ska ta varje kväll för att få bort det. Med ett lite lättare sinne åkte jag hem igen, stannade till på apoteket och hämtade ut min tabletter och åkte hem.

Har nu legat på soffan ett tag och sovit och det var så skönt och behövligt efter denna natt!

Men denna oro lär jag ha tiden ut, kanske kan vara lite lugnare precis efter mina läkarbesök, men all annan tid. Nu är det bara en vecka tills vi ska på återbesök och får förhoppningsvis se trollet igen!

Ikväll blir det mellon tillsammans med frugan min, en lugn kväll hemma!
Kram

Inga kommentarer: