torsdag 21 mars 2013

Deppig

Sovmorgon? Vad är det? Jag vaknar tidigt som vanligt och det gör dagen så lång... Anneli sover fortfarande och det ser ju mysigt ut, men jag kan inte sova länge.
Har haft två lite mindre bra dagar och känt mig totalt värdelös som inte kan göra något utan bara ligger om dagarna. Jag vet att det är det bästa för barnet och för min kropp, men ändå. Har snart avverkat tre av sju första veckorna av min sjukskrivning och jag tycker tiden bara segar sig fram. Vet ju dessutom att den kommer förlängas... Jag har inte riktigt lärt mig att gilla läget än...kan dessutom inte känna den glädje som jag så längtar efter att få känna för denna graviditet. Sitter inte ens och planerar eller drömmer utan allt är bara negativt... Vill ju inget hellre än att få föda detta lilla liv, men varför kan jag inte vara glad???
Jag hoppas jag får lite annat att tänka på nästa vecka när jag är i Motala! Det ska bli väldigt skönt med miljöombyte även om det är trist att vara ifrån Anneli hela veckan! Min stackars fru som först jobbar hela dagarna och sedan får "jobba" när hon kommer hem...tycker så synd om henne och har dåligt samvete för det.

Något som mer är jobbigt är den sociala biten...alla jag känner jobbar och har sina egna liv om dagarna. Man tänker inte så mycket på det när man jobbar, men den här biten är väldigt viktig...iallafall för mig. Att få prata av sig, skratta, utbyta tankar och idéer mm. Som jag saknar mina kollegor, vissa lite mer än andra!

Igår tog jag mig iallafall i kragen och skickade in min sjukpennnigsansökan till försäkringskassan! Kom på att pengar kanske behövs sen :). Får ju inte så mycket lön denna månad, men vi överlever och dessutom så har ju mitt shoppingsug nästan helt försvunnit. Skulle behöva en mammaklänning, men i denna stad hittar man ju inget. Passade även på att kolla in skatten...får tillbaka i år också och det känns skönt!

Nu är det dags för frukost och sedan min vanliga plats...soffan!
Kram

Inga kommentarer: