fredag 29 mars 2013

Livrädd

Varför kan jag inte få ha lite flyt eller tur? Har haft en lugn och skön vecka och har inte gjort nåt direkt ansträngande. Igår (skärtorsdagen) kom min fina vän Cissi över hit och fikade med mig och min mamma! Det var så trevligt och mysigt! Du är så fin i din mage och nästa gång vi ses har du din lilla son här!

Ja eftermiddagen skulle fortsätta i lugnets tecken. Mamma behövde handla lite och jag tänkte att jag följer med.
Men så kom en hemsk tyngdkänsla nere i underlivet och jag fick panik och tänkte nu gick cerklaget sönder... Mamma med sina kontakter inom sjukvården ringde en barnmorska här i Motala och så fick jag en tid en timme senare. Skitnervös åkte jag till lasarettet där gyn ligger, fick komma in nästan direkt. Läkarn gjorde en grundlig undersökning. Cerklaget satt kvar och andades ut, men...sen kom det...din livmodertapp är väldigt kort. Sen förra måndagen då vi var på återbesök på Danderyd har den minskat en centimeter...från 35mm till 25mm...jag fick panik och de fick hämta mamma som var med. Läkarn gav ännu striktare order om vila samt att jag ska äta antibiotika 3 ggr om dagen i 10 dagar för hon misstänkte att jag hade en infektion. Sen ska jag även till US i Linköping på påskafton på en kontroll för de tyckte att tisdag låg förlångt bort om nu något var på gång.
Jag blir så trött och historien upprepar sig igen. Det där med att va lugn, inte oroa sig utan glädjas ligger mycket mycket långt bort och jag vill bara gråta.

Skulle det gå åt skogen igen så vet jag inte vad jag gör...då vill jag inte va med längre. Jag orkar verkligen inte med detta en gång till.
Varför ska det vara så svårt för mig att va gravid och få ett litet barn? Livet är så j..la orättvist. Ringde Anneli och berättade och hon försökte verkligen vara positiv, men jag hörde hennes oro. Älskar dig och gör allt här nere för att både jag och Trollet ska komma hem! Misstänker att jag snart inte får röra mig alls utan att det är sängläge som gäller...om vi nu klarar denna helg och några veckor till.

Jag hoppas ni får en härlig påsk och kan njuta av helgen! Själv ska jag bara försöka ta mig igenom den...
                           Kram

1 kommentar:

Therése sa...

Vännen, US e duktiga och jag håller tummarna för att det går vägen med Trollet. Mamma hade 2 cerklage när hon gick med lilla syster. Ni fixar detta! Håller tummar å tår