lördag 17 mars 2012

Tungt

Har haft en tung dag idag...gråten har suttit som en stor sten i halsen och jag har varit riktigt nere. Ni kanske tycker jag är löjlig och tänker att det är bara att se framåt och vara positiv, det får ni gärna tycka, men det är faktiskt lättare sagt än gjort. Hela hösten mådde jag skit av diverse orsaker, men nu i början på året har jag mått så bra trots alla hormoner. Hade verkligen hoppats på lite medgångar, men de verkar utebli även i år. Just nu är jag mest rädd för att det aldrig ska gå...det är en mardröm för mig. Visst nu har vi fördelen att Anneli kan försöka, men det är ju jag som har den största längtan efter att få bli gravid. Jag vet att det finns många där ute som har svårt för att bli gravida och jag lider med er alla.
Idag drog jag iväg en sväng till Gränby C i Uppsala. Behövde lite tid för mig själv och tänkte att shopping kanske skulle muntra upp, men icke. Det var mest jobbigt. Jag bytte mina byxor som jag skulle och köpte ett par skor som Anneli ville, försökte sen strosa runt lite, men det gick inte. Jag har fortfarande det där ångesttrycket över bröstet och jag hoppas det släpper snart för det är inte skönt. Måste ju försöka hålla mig på bra humör när tjejerna är här...
Att prata med min kära mor är verkligen skönt! Men det satte också igång den stora kranen. Saknar min familj så otroligt mycket och önskade att jag bodde närmare dem. Saknar er!!!
Jag lovar att jag ska försöka se framåt och bli positiv igen, men det är så svårt.

Skulle ha pluggat lite idag, men det gick inte...somnade på sängen istället när jag kom hem. Jag behövde nog det i och för sig för jag sov otroligt dåligt i natt. Får se hur länge jag orkar hålla mig vaken kväll?!
Imorgon ska vi prova alla våra sommarkläder! Måste ju se vad vi behöver komplettera med inför vår resa! Om tre veckor åker vi och det ska bli så skönt! Vi behöver verkligen komma bort och bara få rå om oss, bara va utan en massa måsten!

Nu ska jag försöka vara lite trevlig mot min lilla familj och umgås lite!
Kram

Inga kommentarer: