måndag 26 mars 2012

Ny vecka!

Så var en ny vecka igång med en massa nya uppgifter att göra! Som lärare har man verkligen alltid något att pyssla med...de lugna stunderna är lätträknade! Idag hade jag inget att rätta och det var så skönt! Hann med en massa planering istället som blivit lite lidande den senaste veckan. Skönt att få jobba i fatt lite!

Igår hade jag en riktigt effektiv dag här hemma! Anneli åkte ut till Cegerblads bil på öppet helg för att få träffa sin pappa lite. Jag passade då på att plugga och städa om vart annat. Anneli putsade även köks -och sovrumsfönster när hon kom hem! Vi satte även upp de nya köksgardinerna och gjorde vårfint i köket! Det blev så bra!
Inte den bästa bilden, men jag älskar verkligen gardinen som Anneli sytt!



Jag har inte hunnit köpa några nya fina blommor att ha på köksbordet än, men det kommer! Det är nu så rent och fint här hemma, man får ju passa på att njuta så länge det varar!

Idag fick jag en sån enorm längtan efter mina systrar!!! Det går så långt mellan gångerna vi ses...SAKNAR ER!!!! Tycker allt att vi bör ses snart!!! Underbarare systrar får man leta efter, det får mig alltid att le och
Mina underbara systrar!!!
skratta även när det känns som jobbigast! Vet inte vad jag skulle göra utan dem i mitt liv! Visst kan vi tjafsa  ibland och vara oense, men det brukar väl syskon göra...eller?! Men de finns alltid där i vått och torrt! Och jag hoppas att det känner jag finns där för dem även om jag bor alldeles förlångt bort! Jag hoppas ni vet hur mycket jag älskar er!!!

Så, nu har jag varit lite sentimental också!

Nu borde jag egentligen sätta mig och plugga, men det är lättare sagt än gjort. Mina böcker som jag beställt har inte kommit än och den jag hade hemma läste jag ut igår. Men inte är jag sysslolös för det...nej nej. Har ju min uppgift som ska lämnas in att skriva, eller jag måste göra upp en plan för den och sedan ska jag göra lite uppgifter med mina elever som jag sedan ska skriva om. Har fixat uppgifterna så det är inte så mycket mer att planera. Ska dock läsa in mig på instruktionerna för den muntliga svenskdelen i de nationella proven. Ska köra det första grupprovet imorgon! Det känns skönt för det rullar verkligen på med proven och jag har även kommit igång bra med den enskilda högläsningen! Nu ska jag nog göra lite nytta innan jag slappar lite framför tv:n!
Kram

Inga kommentarer: