torsdag 29 mars 2012

Kvällspromenad

Ikväll tog jag en långpromenad i det sköna härliga vädret! Det var så skönt och jag fick rensa tankarna lite! Jag vet att det står längtan i min bloggrubrik och den finns där, men jag har nu valt att inte fokusera så mycket på den eftersom det gör så ont. Visst är det en dröm också, men jag har ju andra drömmar som jag kan fokusera på! Så nu blir det mitt liv i allmänhet som det kommer att handla om!
Jag har inte givit upp helt, men det lilla positiva som fanns i mig har minskat ännu mer så jag måste försöka att inte tänka på det.
Som sagt, det var i alla fall väldigt skönt med en promenad! Var ju så duktig där ett tag och tränade flera dagar i veckan, men på sistone så har orken inte funnits där. Så när jag nu faktiskt kände för det så var det bara att ge sig ut! Nu ska dessa promenader bli av oftare! Väntar på att det ska bli lite ljusare på morgonen också så jag kan börja med morgonpromenader också! Visst är det ljusare nu, men inte klockan 05.00 på morgonen då jag går upp, men så fort det blir det ska det också bli av!
Hade rastvakt idag i skolan och var då med några elever i skogen och tittade på deras koja de bygger på. Hittade då några söta blåsippor! Då kände jag att det var vår! Nu vill jag bara hitta lite tussilago också! Visst är de söta! Här uppe i norr är blåsippan fridlyst, det fick jag lära mig förra året när jag plockade några. Det visst inte jag...vad jag minns så är de inte det i Östergötland. Men man lär sig alltid något nytt! Men de är söta att titta på!
Nu ska jag återigen plocka fram mina böcker och läsa lite. Veckorna bara rusar iväg och jag hinner inte hälften av det jag skulle behöva göra. Satt och gjorde en lista över tider till utvecklingssamtalen...men när ska jag hinna skriva alla omdöme? Inser att jag nog inte borde åka utomlands på påsklovet, men samtidigt så behöver jag och Anneli den resan för att ladda om och vila upp oss, komma bort från vardagen lite! Men det ska nog lösa sig ska ni se! Nu ska jag fortsätta att läsa om algoritmer!
Kram

Inga kommentarer: