lördag 24 mars 2012

Kryssning

Är nu hemma efter en mycket trevlig kryssning med ett gäng härliga kollegor! Så skönt och trevligt att få ses utanför jobbets väggar och prata om sånt man aldrig hinner annars! God mat har vi ätit och mycket skratt har det blivit!
Drack en väldigt god drink inne på en av klubbarna på på båten! Vet faktiskt inte vad den heter, men den innehöll lime, passionsfrukt 7-up och så någon sprit av något slag. God var den iallafall och jag klarade av den. Var lite nervös över hur jag skulle reagera eftersom jag inte druckit någon alkohol på sju år och definitivt inte efter min operation. Men det gick bra, bara lite småkänningar!
Det kanske var den som gjorde att jag sov relativt gott och bra i natt, men inte fullt så bra som jag hade önskat. Har vaknat några gånger av att jag drömde och då haft svårt för att somna om. Jaja...det ska väl ge med sig så småningom!
Invigde mina nya röda skor igår och det var så sköna! Fick en liten blåsa på ena stortån, men det gjorde absolut inget! Älskar dessa skor!!!

Idag hade vi en lugn dag på båten! En riktig långfrukost som var väldigt god! Det är liksom inte alltid man äter bacon och äggröra till frukost. Det fann dock ett minus...de hade ingen laktosfri filmjölk bara laktosfri jordgubbsyoghurt så min frukost vana blev lite störd. Jag tror faktiskt att vi satt där i restaurangen i två timmar. Vi åt ju naturligtvis inte hela tiden utan pratade väldigt mycket! Sedan tog vi en sväng i tax free och shoppade lite. Vet inte hur många parfymer jag har doftat på idag, men kul var det. Jag köpte ingen parfym, men däremot två nagellack som är jättefina!
 Det här rosa blev jättefint när jag målat mina naglar! Köpte även ett lite mörkare rosrött...svårt att beskriva färgen. Får lägga upp en bild på det en annan dag! Det här rosa heter I Pink I Can och det mörkare heter Wine Not och är av märket Sally Hansen. Lite dyrare märke, men så fina och så fort de torkade! Det har genast blivit mitt nya favoritmärke på nagellack! Är så nöjd med dem! Jag köpte också en jättefin grön skjorta som satt så bra på mig! Den är verkligen grön och så mjuk kvalité!
Den kommer inte riktigt till sin rätt på den här bilden varken i form eller i färg, men det är verkligen superfin i verkligheten! Den är så himla skön att ha på sig så det kommer nog att bli ett favorit plagg nu när sommaren är på ingång! Den kommer att bli sval och skön att ha på sig! Sen köpte jag lite gin och tonic till älsklingen och svärmor! Så himla tungt att bära på så nu vet jag varför jag aldrig handlar sprit...dyrt och väger så mycket. Köpte lite choklad också, mer annars blev det inte så mycket mer!
Ljuvligt väder har det varit också! Och det kändes verkligen som vår när vi klev ut från färjeterminalen idag! Bussen hem fortsatte vi att prata och det var lika trevligt det! Kändes som det gick mycket fortare att åka hem än vad det brukar göra, tänk vad gott sällskap kan göra! Men nu är jag iallafall hemma, blev ett litet stopp på COOP för jag blev så otroligt sugen på ostbågar. Har nu fått lövbiff och potatisgratäng till middag, smakade mycket gott, så nu vet jag inte om jag orkar några ostbågar! Men då får de bara ligga kvar i skåpet till en annan dag eller nästa helg! Ska nu bara ta det lugnt resten av kvällen och slappa framför tv:n tillsammans med min underbara fru! Jag hoppas så innerligt att jag ska få sova lite bättre och längre i natt för jag skulle verkligen behöva känna mig utvilad i morgon när jag ska sitta och plugga.
Jag är dock väldigt glad över att jag följde med på denna båtresa! Var nära att jag drog mig ur efter förra helgen, men med resan gjord så är jag så glad för att jag inte gjorde det! Jag behövde det här och med alla dessa trevliga kollegor så blev det så bra!
Nu önskar jag alla en fortsatt trevlig lördagkväll!
Kram

Inga kommentarer: