tisdag 27 mars 2012

New books

Se där...nu är nästa laddning med böcker här så nu är det bara att börja läsa! Har ca 1000 sidor framför mig de närmsta veckorna samt uppgifterna att göra! Så skönt att slippa oroa sig för vad man ska göra på sin fritid! Hoppas på att de här böckerna ska vara lite roligare att läsa än de jag läst innan. Men jag jag får se det lite positivt...har ju något att underhålla mig med när jag har svårt att sova! Men jag hoppas ju att allt ska lätta snart för det skulle verkligen behövas!

Idag har jag varit så sjukt trött...det var nästan svårt att hålla sig vaken under vissa lektioner och för att inte tala om när jag satt och rättade en massa elevarbeten och planerade morgondagens lektion. Ja den lektionen ja...ska ha besök av min ena rektor under den! Hon ska kolla hur jag håller i lektionen för att ha lite underlag inför medarbetarsamtalet. Gillar det inte, men det ska ju göras så det är bara bita i. Men jag får lite av känslan av en tenta...den känslan gillar jag inte. Det kommer säkert att gå bra, frågan är bara hur mina elever sköter sig. Religion står på schemat så detta kan bli riktigt intressant!

Nu har jag bara två och en halv månad kvar av mitt vikariat i skolan sen återgår jag till fritids. Måste erkänna att det är med väldigt blandade känslor som jag gör det. Visst gillar jag fritids och det är skönt med lite mindre krav och pappersarbete, men jag gillar verkligen att vara i skolan! Det var ju det här jag utbildade mig för! Men allt har ju ett slut... Ska njuta de sista månaderna, så mycket som det går vill säga...måste snart börja skriva omdömena och göra klart alla lpper. Den som säger att lärare har det bra och inte gör något tycker jag ska hänga med några dagar i skolan...de är värda alla sina lediga dagar!

Nehe...kanske skulle ta och fortsätta läsa lite innan det är dags att krypa till kojs...snart dags att gå upp och jobba igen!
Kram

Inga kommentarer: