måndag 19 mars 2012

Skola

Idag började jag skolan igen och tyckte jag att kursen på 7.5 poäng var tuff i höstas när jag jobbade heltid så var det inget i jämförelse mot vad det kommer att bli i vår och fram till sista mars nästa år. I mitt huvud snurrar nu en himla massa information omkring blandat med bokseminariet vi hade idag. Lite stolt var jag allt när jag var en av få som faktiskt läst boken tills idag! Nu kan jag checka av den uppgiften från listan medan de andra få göra denna uppgift efter påsk tillsammans med de andra uppgifterna vi har tills dess! Så skönt, så jag får väl tacka mig själv som inte kunde sova i helgen utan pluggade istället! Kursen är än så länge väldigt intressant, men jag har lite ångest för tentan vi ska ha i maj och slutuppgiften...men det löser sig säkert. Jag har ju dock mina problem när det gäller salstentor... Vi fick också  betygskriterierna och de var tuffa. Får jag ett E får jag nog vara nöjd! E är ju trots allt godkänt! Så jag kanske ska vara rätt nöjd med mitt B jag fick på kursen i höstas...
Imorgon är det dags för skoldag två! Man blir rätt trött i huvudet så förhoppningsvis somnar jag gått i kväll!

Börjar nu sakna mina elever och kollegor! Men på onsdag får jag återse dem!!!

Det som är skönt nu när jag kommer ha så mycket att göra är ju att jag inte hinner tänka så mycket på annat! Dock så kommer tankarna krypande nu på kvällskvisten och tårarna ligger där och trycker igen, men jag ska hålla dem inne! Försöker blicka framåt och hoppas på att jag/vi någon gång ska få lite medgång! Nån gång måste det väl bli vår tur eller?!

Min älskade underbara fru som jag älskar mer än något annat! Vad skulle jag göra utan dig? Skulle inte klara dessa motgångar utan dig!!!
Älskar dig!!!








Kram

Inga kommentarer: