onsdag 7 mars 2012

Spruta :(

Idag var det då dags för steg två i behandlingen. Jag avskyr verkligen sprutor, borde kanske ha vant mig efter alla stick jag tagit det senaste åren, men nej...lika jobbigt varje gång. Sticket kändes inte, men ändå fasar jag för nästa stick imorgon. Ett fint litet blåmärke har jag nu på magen och fler lär det bli. Var ju tvungen att läsa vad det kan bli för biverkningar,vi får väl se om jag får några, men det var inte lika många som det var till nässprayet. Det har jag nu halverat så förhoppningsvis ska vallningarna börja avta lite smått! Nu ska vi se hur humöret blir...

Idag har jag varit på Astrid Lindgrens barnsjukhus hela eftermiddagen på en diabeteskurs. Det var en bra och intressant kurs och även om jag läst mycket av det som de sa så var det ändå mycket som var nytt och mycket som man fick tänka till lite extra om. Men det känns skönt att ha varit på den här kursen och att jag fått den information jag fått!

Ikväll fick jag middag hos svärmor! Det var så skönt att slippa tänka på mat och bara få bli serverad! Kvällen har annars varit lugn! Har tittat på Grey´s samtidigt som jag rättat mina elevers rättstavningsläxor. Snart blir det sängen så jag orkar upp imorgon. Tänkte vara på jobbet senast klockan 07.00 så jag hinner förbereda dagens aktiviteter.

Har äntligen hittat en bikini så nu är jag redo för Teneriffa!!! Bra drygt 4 veckor tills vi åker!!!
Kram

Inga kommentarer: