måndag 17 december 2012

Ont

Har så sjukt ont i magen och värken har nu även invarderat ryggslutet också. Antar att det är den härliga mensen som är på gång igen. Men förstår inte varför det måste göra så ont...vill bara ligga i fosterställning och helst inte röra mig alls, men det funkar ju inte. Har stått ut hela dagen på jobbet så ska nog klara av 3 arbetsdagar till.

Den här veckan känns tung...ser fram emot att få åka ner till Motala och min familj samt träffa några vänner! Hoppas orka med att besöka några iallafall, lovar! Men det saknas liksom något...saknar min gravidmage nåt så enormt mycket! Man tycker ju att det borde bli bättre, men just nu känns allt bara skit...tänker på allt vi skulle fixat och donat med nu som återigen bara läggs på hyllan. Livet är så förbaskat orättvist... Jag hoppas så att 2013 kommer innehålla något bra för annars vill jag inte vara med mer...

Idag var jag och beställde en krans med ljus i till Pyret! Det är samma modell som till alla helgona, men nu är den specialbeställd. Ska bli spännande att se hur den blir...dyrt blev det, men vad gör det. Bara det bästa till min änglason!!!

Det kommer nog att bli en del känslosamma dagar framöver, men efter jul ska jag försöka att lägga detta bakom mig. Minnet kommer alltid att finnas där och jag vet att den 10 mars kommer att bli jobbig, men ska nu fokusera mer på mitt liv än det som hänt. Bra tänker säkert många, men för mig är det ett stort och jobbigt steg. Inget vill riktigt gå vår väg och vi bara kämpar och kämpar och jag orkar inte mycket mer. Jag lägger helt enklet ner det här med babyverkstad ett tag och försöker leva så normalt som möjligt. Det kommer som sagt bli svårt och jobbigt, men måste ge det ett försök!

Snart är det ju jullov och som jag ska njuta av det!!!
Kram

Inga kommentarer: