söndag 2 december 2012

1:a advent

Idag är det 1:a advent och vi började dagen med en mysfrukost! Älskar denna tid på året då man har så många ljus tända...extra hög mysfaktor!


Den här helgen har gått alldeles för fort och jag ville inte åka hem idag. Har njutit så mycket av min älskade lilla systerson som får mig att må så bra!!! Känns så långt till jul då vi ses igen trots att det bara är tre veckor dit!

Nu är vi då inne i december månad, den månad då vi skulle börja fixa för Pyrets ankomst...känns så konstigt att inte få göra det. Vet ju precis vad vi ska ha och hur vi skulle fixa här hemma. Men livet ville ju inte rikigt som vi och även om jag börjar se framåt så kan jag inte förstå det. Idag hade jag tänkt gå på första adventsgudstjänst, men kunde inte...jag är inte sams med han där uppe och han visar inte direkt att finns heller så det slutade med att hela familjen stannade hemma och hade en lugn och skön förmiddag istället. Får se när jag sätter min fot i kyrkan igen? Jo jag vet att jag ska dit på julavslutningen med jobbet, men jag tänker på en vanlig gudstjänst. Försöker att be en bön då och då, men verkar inte få något gehör, om man inte räknar alla motgångar då. Jag har skrivit om detta i tidigare inlägg, jag tvivlar just nu starkt på om det finns någon där upp? Om det nu gör det får han gärna visa det på något sätt...

Snart blir det sängen, en intensiv vecka väntar, eller rättare sagt veckor. Mycket som ska hinans med både på jobbet och i skolan. Ser fram emot jullovet nu...mellan jul och nyår tänker jag inte öppna en bok och inte planera nåt till jobbet heller, ska bara vara ledig och umgås med nära och kära och det ska bli så skönt!!!
Kram

Inga kommentarer: