torsdag 6 december 2012

Förkyld

Så blev jag då riktigt förkyld med täppt/rinnande näsa, rinnande ögon, huvudvärk och feber. Borde kanske ha stannat kvar i sängen, men det hade jag inte tid med. Idag träffade jag min studiegrupp och vi filmade idag vår första lektion! Det gick jättebra och eleverna var så rara och duktiga! Sen satt vi och reflekterade över lektionen och planerade nästa. Kände mig allmänt borta stundtals, men det gick bra. Körde bil in till Solna...tramsa med lokaltrafiken en dag som denna hade jag inte lust med. Det var "tomt" på vägarna in till stan så det gick jättebra att köra och jag hittade till skolan som jag skulle till. Däremot var det uselt snöröjt på gatorna i Solna så det var svårt att parkera, men jag lyckades! På vägen hem stanande jag till på Täby C och Panduro. Behövde lite saker därifrån. Men det blev ett kort besök på varuhuset då min näsa och mina ögon började säga i från. Sen skulle jag då hem...lite mer trafik och alla låg i 50-70 på vägen...dessutom låg de i ytterfilen eftersom den av någon anledning var "finare"...Jaja när vi kom till 110 sträckan började jag tröttna så jag körde i innerfilen...bara att hålla i ratten ordentligt och gasa, gick hur bra som helst och snabbt hem gick det! Inte ofta man kör om på innersidan ;). Här hemma var det ett mindre kaos i stan...lastbilar som inte kom upp för backen och mindre bra snöröjda gator...men jag kom hem och fann vår parkeringsruta skottad! Tack för att jag slapp skotta den idag igen käre fastighetsskötare!

Nu sitter jag här i soffan och känner mig allmänt borta och hängig...måste bli frisk tills imorgon...jobb, frisör och personalhäng står på schemat! Skulle dock gärna bli av med magvärken som hoppat på mig ikväll...hugger rejält i magen nu. Vila bort det får det bli!

Annars hade jag samma jobbiga morgon och idag ringde jag vår barnmorska på kliniken i ren ilska...hon lugnade mig lite och gav mig goda råd! Älskar vår barnmorska, hon är helt underbar och förstående! Vi får se hur det blir, men jag ska göra som hon sa!
Nu ska jag sträcka ut mig på soffan under en filt och bara va!
Kram

Inga kommentarer: