måndag 10 december 2012

Funderar

Ny vecka igen då med nya möjligheter! Lika mycket som vanligt och denna vecka blir det även några sena kvällar. Luciatåg med våra ettor imorgon och på onsdag ska jag in och sitta med studiegruppen. Har ingen lust med det sist nämnda, men det måste ju göras...tyvärr.
Det är visserligen skönt att ha mycket att tänka på och stå i, men jag är så trött så trött. Ser verkligen fram emot jullovet...8 arbetsdagar kvar! Ett välbehövligt lov där jag ska vara nere i Östergötland en vecka och tänker inte öppna en bok förns den 3/1-13 då vi är hemma igen!

Sitter och funderar på 2013...hur många motgångar kommer jag stöta på då? Kommer det att hända mig något bra överhuvudtaget? Har ju egentligen bara en enda önskan, men den känns väldigt, väldigt avlägsen...om den ens kommer i närheten av att uppfyllas... Håller fortfarande på och övertalar min fru att vi ska boka en resa, men det går segt. Vill ha något att se fram emot, något som kanske kan få mig att må lite bättre, ett substitut för det som inte blev.
Vet att jag har många vänners bebisar att se fram emot att få träffa samt min älskade systerson, men det är ju inte riktigt samma sak... Jag är så trött på allt just nu och måste erkänna att jag haft många dumma tankar... Men feg som jag är kommer jag aldrig att våga göra något.

Jaja...får längta till mitt nästa liv och hoppas på bättre dagar då!
Kram

2 kommentarer:

Dags för en liten sa...

Hej,

Är fruktansvärt berörd över det som har hänt dig. Minns inte om jag kommenterat tidigare eller inte.

Hur som helst vill jag sprida lite hopp. 2013 kommer inte enbart vara fyllt med motgångar. Jag håller tummarna för att det är året som du blir mamma. Skulle du inte bli det så hoppas jag att något annat väger upp året! =)

Stor kram!!

Karros blogg sa...

Tack så mycket! ja jag hoppas ju på att bli mamma, men vi får se. Motgångarna får gärna hålla sig borta...