tisdag 25 december 2012

Glädje och sorg!

Julafton blev en dag fylld med både glädje och sorg! Morgonen började som vanligt med skinksmörgås och sedan julbön ute i Sjökumla! Lika mysigt som vanligt, men jag var lite mer känslosam än vad jag brukar. Sakanden efter Pyret var mer påtagligt samt att tankarna på farmor fanns där! Vi kom ju ner i söndags och begav oss då direkt till sjukhuset för att hälsa på farmor! Lilla farmor var bara skinn och ben och hennes tal hade nästan försvunnit helt. Vi satt nog där i tre timmar, dock inte själva för i stortsett hela släkten kom så småningom! Är så otroligt glad att vi satt där för efter julbönen ringde pappa och berättade att farmor somnat in på natten till julafton! Det var nog otroligt skönt för henne efter all sjukdomstid, men jag tror också att hon på något sätt väntade på att alla barn och barnbarn skulle hinna dit och hälsa på henne en sista gång innan hon lämnade jordelivet! Hon är nog den starkaste och envisaste kvinna jag någonsin känt och vi har absolut inte dragit jämt och tyckt lika genom livet, men jag älskar henne ändå!!!
 
 Vila i frid min älskde farmor!
Ta nu hand om mitt lilla Pyre där upp och lär honom allt han behöver veta! Tala om för honom hur älskad och saknad han är och ge honom en stor kram från mig, hans lilla mamma här nere på jorden!
 
I söndags på vägen ner stannade vi vid Barnkullen vid Danderydskyrka och tände ett ljus för lilla Pyret! Hade specialbeställt ett ljus med en krans runt och fäst ett litet gosedjur på den! Tänker på honom mycket och ofta! Vi hade varit 3/4 av vägen gångna nu om det hade gått som det skulle! Älskar dig och saknar dig min lilla änglason!!!
 
God Jul min älskade lilla änglason!!!


Ja julafton blev ju lite avslagen, men vi hade en mysig dag ändå! Mormor och morfar kom och vi åt mycket god mat tillsammans! Lille Axel fick oss alla att tänka på annat!!! Vi hade en liten julklappsutdelning och jag fick några riktigt fina saker och är så nöjd med dem!
Vi satt uppe länge och pratade om allt och ingenting och då det var så mysigt!!! Som jag älskar min familj och så underbart att ha båda mina systrar hemma!!!
 
Litet kollage från julafton! Egen tomte hade vi också!!!


Moster lilla pepparkakasgubbe!

Min älskade mormor och morfar!!!

 
Idag är det juldagen och vi sitter nu här hemma hos mamma och tar det bara lugnt! Ingen av oss systrar har bestämt oss för om vi ska med till sjukhuset och titta på farmor eller inte...vi både vill och inte vill. Men senare i eftermiddag ska vi hem till vår ena farbror och äta så då kommer vi träffa hela
släkten! Det kommer bli en känslosam stund!
 
Nu ska vi fika lite här hemma! Avlsutar med en bild på världens sötaste lilla jultomte!!!
 
 
God fortsättning!

Inga kommentarer: