måndag 2 januari 2012

Så onödigt...

Ja va ska jag säga om dagen... Idag var det ju dags för att ta bort polyperna i livmodern. 05.15 lämnade vi Norrtälje och åkte mot Huddinge sjukhus, ca 06.30 var vi där. Fick sitta och vänta en stund, men klockan 07.00 blev jag insläppt. Fick börja med att ta på mig nättrosor, sjukhusskjorta och strumpor. Sedan fick jag en alvedon som och även ta blodvärdes prov (det var utmärkt!). Sen fick jag ligga och vänta till 07.30 då de skjutsade ner mig till operationen. Fick ligga i en sal och vänta igen och då skulle en sjuksköterska sätta dit en kanyl...hon misslyckades två gånger så nu är höger armveck helt blått och svullet och även högerhanden är lite blå. Hon gav upp så det fick narkossjuksköterskorna fixa. Så kanylen sattes i vänster hand så den är nu lite öm. Sen fick jag lägga mig i en stol som liknar gynstolen, fick diverse elektroder kopplade till mig samt en massa smärtlindring och "droger" som skulle göra mig lite dåsig (de funkade). Eftersom jag gjort en GBP innan så ville de inte söva mig utan gav mig bara en lokalbedövning i underlivet...den gjorde skitont, men det positiva var att jag inte kände när de höll på där nere och i livmodern. Nu till det roliga...det fanns inga polyper att plocka bort...det var så rent och fint där inne så läkaren såg ganska förvånad ut. Så tack vare den förre läkaren fick jag genomlida detta i onödan. Gissa om jag var arg... Så hela dagen har jag gått som i en dimma, känt mig lite småfull och illamående och så magvärken...och allt detta för ingenting. Men, men...nu ser vi positivt och längtar efter att få ta nästa steg på vår resa!
Nu ska jag bara ligga på soffan, titta på film och äta ostbågar och glömma detta hemska ingrepp!


Kram

Inga kommentarer: