tisdag 17 maj 2011

Inte lätt, men glädjande

Idag fick vi äntligen hem vår skohylla! Vi gjorde en beställning från jotex i söndags och saker kom redan idag, det gillar vi! Skohyllan var dock inte så stor som vi trott så vi ska beställa en till eftersom det får plats två i hallen! Krokarna till lilla hallen var också bra! Nu ska jag bara köpa en plast ocn sätta bakom på väggen så är den barnanpassad!!! En liten hylla som ska vara över krokarna ska inhandlas också sen så är jag nöjd! Ska bli så skönt när hallarna är i ordning!


Idag har varit en sån där dag då jag grubblat mycket...är lite besviken på vissa och jag vet inte hur jag ska ta upp det på ett bra sätt. Men en dag måste jag nog det...gah...jag blir inte klok. Det finns/fanns liksom planer, men det blev lite missförstånd. Dessa reddes delvis ut, men skulle tas upp...skulle vara lättare att göra det om man sågs...men det handlar ju om prioteringar. Varför kan livet inte bara få vara enkelt ibland? Varför måste det krånglas till så? För min/vår del kan det lösa sig ändå, men vill ju att det ska bli bra för alla inblandade... Jaja...det löser väl sig!

Jag har iallafall bestämt ett datum då jag ska ringa det där samtalet som jag längtar så efter att få göra!!!


Något som dock är väldigt glädjande för min del är att kilona äntligen börjat rasa igen! Har stått still i lite mer än 1 månad och det är segt! Är glad för att det går sakta, men det får inte gå för sakta! Nu har jag minskat 26 cm i midjan och det känns på alla kläder kan jag lova! Nu börjar det bli riktigt kul att shoppa igen!!! Min fru håller inte riktigt med...lite dyrt säger hon, men jag älskar henne ändå!!! :) Det som känns bäst av allt är att jag äntligen är över på rätt BMI gräns och med marginal dessutom! Så snart kan jag (förhoppningsvis) uppfylla min stora längtan!!! Naturligtvis min frus längtan också! Sen ska vi bara hoppas att det går också, har lärt mig att inte ta något för givet.


Nu ska jag krypa till kojs och förhoppningsvis drömma härliga drömmar! Imorgon väntar en lång arbetsdag...6.30-18 ev 18.30...kommer somna gott imorgonkväll!


kram

2 kommentarer:

Sofie Mässing sa...

Även om det inte syns snabba resultat på vågen så händer det saker med kroppen. Det har jag lärt mig, jag har ju stått still sen december men ändå minskar måtten... Och jag kan garantera dig att det syns mer o mer på dig för varje gång vi ses...

Vilket är för lite vännen, vill träffa dig mera!!!

Karros blogg sa...

Tack älskade vän!!! Värmer så mycket att få höra det! Visst märker jag skillnad på kroppen och lägger egentligen ingen större vikt vid vikten, bara BMIt!!! Saknar dig också!!! Måste ses snart!!!!!!!!