onsdag 25 maj 2011

Äntligen

Äntligen kom jag in på bloggen igen...den har inte vela fungera. Jaja...tekninkensunder.

Har åkt på en riktig dunderförkylning med rinnande näsa, halsont och huvudvärk har dock sluppit feber. Egentligen borde jag vara hemma och ta det lugnt, men är alldeles för snål för att ta den där himla karensdagen eftersom jag jobbar så få timmar om dagarna. Sen får jag så dåligt samvete av att vara hemma när man vet att de får gå kort om personal. Ska inte behöva tänka så jag vet, men det blir så automatiskt.

Dagarna rullar på...helgen var relativt lugn och mycket trevlig! Lördagen började vi med att ta en tur på stan, Anneli skulle till optikern och jag boka tid för fotvård! Ja och så blev det ju lite shopping! På kvällen var vi hos underbara Sofie och Johan! Vi grillade och pratade samt spelade spel! Sofie vann, men jag kom iallafall inte sist!!! Sen fick vi agera taxi och svärmor och hennes karl! Det var en upplevelse i sig ;)!

Söndagen tillbringade vi ute på Väddö och konfirmation av Annelis kusin! Trevligt, men jag var så trött eftersom förkylningen redan brutit ut. Men härligt väder var det så vi kunde sitta ute och äta! Kvällen var bara lugn och jag somnade på soffan och vaknade lagom tills det var dags att lägga sig i sängen!


Den här veckan har faktiskt börjat lugnt vilket är skönt! Jag har inskolning av 3 nya blivande förskoleklassbarn på fritids och de är så härliga! Har sagt i från att jobba extra denna och nästa vecka då tiden inte riktigt räcker till och eftersom jag inte mått så bra. Är hellre hemma på förmiddagarna och vilar så jag orkar jobba på fritids på eftermiddagarna.


Nu ska jag nog ta och fixa till mig och läsa tidningen som man fick gratis idag!


kram

Inga kommentarer: