fredag 30 juli 2010

Pride!!!

Har haft två underbara dagar i Stockholm! Mycket röj och vänner och lite sömn! Var så trött på torsdagen att jag inte ens orkade shoppa, men det blev iallafall ett par skor, en rosa väska och 2 t-shirts! Rätt så god mat har det också blivit! Det enda som kunde ha varit bättre var boendet, eller boendet i sig var ok, men den så kallade frukosten kan vi slänga. Så idag tog vi en frukost på ett fik när vi skulle hem och det smakade ljuvligt!!! Nu laddar vi om för några dagar i Motala! Hämtade tjejerna idag, så mysigt!
Här kommer lite bilder!

Onsdag

Vi träffade på Simon och Thomas! Mycket trevliga!


Min vackra och underbara fru medans vi väntar på att Niklas ska komma!



Niklas har tagit detta kort som jag faktiskt är rätt nöjd med!

Vår underbara vän Niklas! Alltid lika glad och trevlig!


På onsdagen var det en Tribute till Michael Jacksson, men vi satt och pratade hela kvällen så vi hörde den bara, såg inte så mycket. Men bra var det! Lite kul att se en gammal klasskamrat som sjöng, gillade inte direkt varandra i skolan, men hon sjöng bra!

Torsdag

Den stora schlagerdagen som alla väntat på! Trots regn och rusk så var det hur många som helst där...mina skor var mer bruna av lera än svarta, men nu har jag tvättat dem så de är fina igen!
Vi började kvällen med att möta upp Pierre och sedan åkte vi ut till pride park. Där började vi med att äta för jag var hungrig, ja ni som känner mig vet hur jag blir då ;)!
En magisk kväll...svaret kommer lite längre ner!!!

Anneli Rydé var konfrancier under den första akten som jag tyckte bäst om!

Här kommer ett urval av de artister som var med!

Jan Johansen sjöng bra!

Christer Sjögren har en riktigt bra sångröst!

Nanne Grönvall höll oss varma! Hon är riktigt roliga att lyssna på och showa kan hon!

Gruppen Blondie var ju hur goa som helst!

Sen så kom ju min stora idol! Jill Johnson! Hon är ju den absolut bästa artisten och som hon kan sjunga! Min kväll var gjord där... =) Kan säga att jag skrek och sjöng mig hes under hennes framträdande!!!

Björn Shiffs (?) är ju också duktig!

Niklas kusin Anna och Anneli i väntan på akt 2!

Jag och Niklas i väntan på akt 2!

Christer Björkman var konfrencier under den andra akten!

Neo var bra!

Sibel var helt ok!

Linda Prichard var ju helcool!

Didrik från Norge har ju en helt suverän röst!

Anna Bergendal (?) var ju naturligtvis där!

Safura från Azerbadjan.

Ja va hon heter kommer jag inte ihåg, men hon sjöng Islands bidrag i årets Eurovision, grym röst!
Och naturligtvis så var årets vinnare Lena där! Hon sjöng bra och ser så glad ut att man själv blir glad av att bara se henne uppträda!

Så var årets pridefestival över för oss! Det är var bara ett axplock av alla de artister som uppträdde under torsdagskvällen! Vi skulle ha gått på en efterfest också, men vi orkade inte. Kom dock inte i säng förens 02.30 iallafall så idag har man varit lagom seg!
Nu ska jag gå och packa klart så vi kan ge oss av skapligt imorgon!
Tjao

Inga kommentarer: