tisdag 6 juli 2010

7 dagar kvar!

Nu har jag bara 7 dagar kvar att jobba och jag längtar så efter semester!!! Ska njuta de 3 veckorna jag får!!! Är väldigt lugnt på jobbet och man glider mest omkring nu och umgås med barnen! Så skönt att slippa tänka på allt som måste fixas till hösten...jag har gjort mitt så nu ska jag bara leka i 7 dagar till! Och just nu är det så skönt att jag ska sluta för idag blev jag uppriktigt sagt förbannad...och det på mitt gamla jobb... Jag har i 3 års tid velat jobba heltid, men resurser har inte funnits. Ok, det kan jag ta... men nu till hösten har de råd att anstölla 3 personer på heltid...jag har inte ens blivit tillfrågad om jag vill gå upp i tid och det gör mig så arg. Nu kanske ni tänker ja men hon ska ju sluta så varför bryr hon sig?! Jo jag bryr mig eftersom jag vill jobba heltid. Mitt nya jobb är inte heltid däremot får jag jobba med äldre barn vilket är det jag vill. Men hade jag blivit erbjuden heltid på mitt gamla jobb så hade jag övervägt att stanna kvar. Men jag ska lägga det här bakom mig nu och efter semestern börjar jag på ny kula och det ska bli så spännande och roligt!!! Nu räknar jag bara ner... har tagit hem alla mina saker så nu finns bara det jag behöver de sista dagarna kvar.

Ikväll har jag tvättat och slappat... Anneli har varit på speedway. Inget för mig så hon fick åka själv. Pratade i telefon med en vän som var ledsen... Inte lätt när förhållanden inte håller. Men det jag inte kan förstå är varför vänner måste välja sida? Lite löjligt tycker jag... Framförallt om det är gemensamma vänner... För min del så är jag vän med båda två fortfarande, passar de inte dem så är de en sak, men jag tänker inte välja bort någon. Vi är ju vuxna människor...eller?

Man slutar aldrig att förundras över saker och ting.

Nu blir det sängen så jag orkar upp till jobbet imorgon.

Tjao

Inga kommentarer: