torsdag 8 juli 2010

Helt sjukt!

Sitter och funderar...

Jag ska nog antingen bli arbetslös eller föräldraledig och Mona Sahlin blir statsminister... tänk vad mycket egentid man får då!!! Ha sina barn på förskolan 30 timmar i veckan medans man själv slappar, shoppar, fikar och umgås med vänner och allt detta utan sina barn. Skulle vilja ha 2 barn...behöver ju inte själv ta så mycket ansvar för dem för det gör ju samhället och alla de härliga pedagogerna där ute... Varför umgås med mina barn mer än någon timme på kvällen?

Helt sjukt... den dagen jag får egna barn ska jag umgås med dem så mycket jag bara kan!!! Ska vara hemma med dem så länge ekonomin tillåter, ja min fru också då... Jag tycker faktiskt inte ett dugg synd om alla föräldraledig där ute och många av de arbetslösa är det faktiskt frivilligt... Jag trodde barnomsorgen var till för de som jobbade... Inte för att man ska kunna gå hemma. Om man nu inte orkar med att ha sina, säg 2, ungar hemma så skaffa då bara 1...

"Arbetslösa och föräldralediga behöver mer avlastning...15 timmar är för lite...". Var är avlastningen för de som jobbar heltid varje dag??? De som jobbar ca 8 timmar om dagen och som sedan tar had om sina barn? När får de avlastning och egen tid för sig själva att fika och shoppa??? Föräldralediga är så förbannat lata...

Näe skärpning... sätter man barn till världen får man faktiskt ta sitt ansvar!!! Annars ska man inte ha några...


Lite irriterad ikväll...

Inga kommentarer: