lördag 26 maj 2012

Sköna lördag

Sköna helg! Den var verkligen efterlängtad, men snart är den ju över. Igår kväll var det marknadsafton på stan så vi begav oss ner dit en sväng! Jag köpte lite kläder, svart shorts, svarta trekvarts byxor och ett svart linne...varför satsa på färg när det finns svart ;). Det var trevligt och man träffade lite folk.
Jag "tvingade" J att gå på toan efter att hon druckit en läsk fast hon inte var kissnödig och fick då denna förklaring när det kom en hel del trots allt: Jag blir ju så klart kissnödig när jag sätter mig på toaletten...va trodde du... Goa lilla tös! Tjejerna somnade gott när vi kom hem och vi tog en skön avkopplande stund framför tv:n. 
Idag lördag har jag städat nästan hela lägenheten och tvättat, Anneli gjorde lite andra ärenden. Eftermiddagen tillbringade vi hos svärmor som fyller år idag! Fullt hus blev det med alla barn och övriga släktingar, men trevligt var det och mycket gott fika!
Fick mysa med underbara härliga lilla Lex! Han ska bo hos oss nästa lördag - söndag så gissa om jag ska mysa då!!!
Lex har lärt sig vinka så det gör han åt allt nu!

Charmiga söta lilla Lex, alltid med ett leende på läpparna!
Nu har vi käkat middag, en onyttig sådan eftersom vi tömmer frysen, pommes och korv blev det. Ganska gott, men som sagt onyttigt. Håller på att införa ett lite nyttigare variant i mitt liv...har insett att jag har börjat tröstäta lite (har inte gott upp något) och det känns inget bra. Så nu ska här bli andra vanor, har gått riktigt bra denna vecka, men ikväll syndar jag lite framför ESC!
Börjar redan tröttna på alla dessa hormoner...att vallningarna skulle komma tillbaka visste jag, men denna gång är jag mycket känsligare och lättirriterad. Måtte det bara gå vägen denna gång...pallar nog inte en motgång till om jag ska vara ärlig.

Nu ska jag titta på Mästarnas mästare innan ESC börjar!

Trevlig kväll gott folk!

Kram

Inga kommentarer: