måndag 20 februari 2012

Charmtroll

Detta lilla charmtroll var igår hos oss på fika tillsammans med sina föräldrar och sin bror! Det var så trevligt och denna lilla tös har verkligen ett grepp om mitt hjärta, det kommer hon alltid att ha!!!

Idag började en ny vecka igen, det går så himla fort! Denna vecka jobbar jag bara fyra dagar och på torsdag bär det av söderut sen är det sportlov!!! Det ska bli skönt även om jag måste jobba lite, men det blir hemifrån.

Nu har jag börjat känna av nässprayet...får vallningar hela tiden så idag har jag sänkt värmen i klassrummet...höll ju på att få värmeslag. Men så kan jag få en attack då jag fryser så jag skakar och jag antar att det kommer vara så  här ett tag framöver. Men än så länge håller humöret i sig och det tackar jag för!!!  Nu väntar jag bara på första mensdagen så jag kan ringa kliniken och få nästa datum!!!
Men något som skulle kunna sabba mitt goda humör är grannarna ovanför, det dunsar och låter konstant. Har hållt mig i tre månader, men snart kommer jag explodera och säga saker jag inte borde. Att titta på tv en kväll är lönlöst för man hör inget och skulle man öka volymen så slutar de och då är den alldeles för hög. När jag får barn så ska de lära sig och sköta sig, kanske lättare sagt än gjort, men min femåring ska inte få studsa bollar och spela musik klockan 22.00 en kväll för då bör h*n sova! Så nu har jag skrivit av mig!
Ska nu kolla på Sofias änglar och hoppas på att det inte blir en massa oljud uppifrån...
Kram

Inga kommentarer: