torsdag 31 mars 2011

Kan inte ta det lugnt...

Idag har jag varit trött, men får ju skylla mig själv. Jag jobbar ju i princip bara eftermiddagar vilket gör att jag är ledig på förmiddagarna...men inte kan jag sova för de utan går upp vid 6.30-7.00 varje dag ändå, tycker att jag slösar borta dagarna genom att sova bort dem. Och det är ju visserligen en bra tanke, men att ta det lugnt är inte min visa. Idag gick jag upp 7.30, städade hela lägenheten och tvättade 4 maskiner tvätt, var även och veckorhandlade för den närmsta veckan. Sen satt jag ner framför datorn i några minuter. Jätteskönt att få allt gjort så man bara kan vara ledig på kvällen, men idag resulterade det i att jag var trött innan jag ens kommit till jobbet. Sen var vi kort om folk på jobbet vilket inte gjorde det bättre, men flöt på ganska bra ändå! Hade iallafall en liten skön och trevlig stund innan jobbet då jag var och fikade med Sofie och Johan! Köpte en biskvi, men vet egentligen inte varför...tog en tugga och slängde resten, kunde ha sparat de kronorna istället, men trevligt var det!!! Mycket prat om framtiden och barn blev det och det är så skönt att få prata av sig! Tyckte dock lite synd om Johan som fick sitta lyssna på oss ;), men han överlever!!! Det är tur veckorna går fort för då är det snart höst!!! Kvällen har som sagt varit lugn! Vi var till Rusta en sväng för jag skulle köpa en matta till balkongen, blev även nya dynor till stolarna! Kommer bli så fint!!! En svart och går matta blev det och gråa dynor...resten ska gå i vitt och rosa!!! Sen har vi bara slappat framför tv:n. Kollade på Lyxfällan och jag förundras alltid över hur mycket folk spenderar...jag är en shopoholic enligt mig själv och mina nära och kära, men i jämförelse med tjejen ikväll ligger jag i lä... Jag får nog tacka min ekonomiska fru för det!!! Men nästa helg ska jag spendera pengar...i New York!!! Näe, nu blir det sängen och drömma lite! Imorgon börjar jag jobba 07.00 och ska cykla till jobbet så måste vara pigg!!!! kram

Inga kommentarer: