tisdag 8 mars 2011

Svacka

Inser just att jag är väldigt dålig på att uppdatera här på bloggen, men jag har helt enkelt inte haft någon lust. Men ska väl ge den ett försök, inte varje dag kanske...

Har ett ganska lugnt, men ändå fullspäckat liv! Jobbar och försöker hinna med familj och vänner samt träna där i mellan! Vikten går sakta men säkert ner! Nu börjar det verkligen märkas på kläderna och det är så kul att komma i sådant som bara hängt i nästan 2 år... men det är en bra bit kvar! Men jag mår så bra så!

Har dock börjat komma in i en svacka som jag hoppas ta mig ur snart... Det är lite psykiskt påfrestande att ligga på rätt BMI för insemination, men ändå inte få göra den än...som jag har kämpat och så måste jag vänta. Det är så otroligt frustrerande... Jag kommer nog inte klara av att vänta ett helt år... Ringde faktiskt fertilitetskliniken på Huddinge idag för att prata med dem. Fick prata med en så otroligt trevlig barnmorska och hon ändrade lite uppgifter och vi pratade om framtiden så på så vis känns det bra! Hon skulle prata med läkarn som ansvarar för mig så skulle hon i sin tur kontakta mig så småningom. Jag längtar dock så otroligt mycket och det gör ju inte saken lättare att många i min närhet väntar smått under året! Är jätteglad för deras skull, men vill ju ha en egen!!! Vi får hoppas att detta året går fort ;)!

Till något helt annat så fick vi vår nya bil idag! Fortfarande samma modell, dvs en Hyundai I30, vinröd, men denna gång blev det en diesel! Så otroligt skön att köra!!!

Näe, sängen kallar på mig nu och jag hade tänkt gå upp och träna imorgonbitti så det är väl dags att sova lite!

På återseende

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det är jobbigt med väntan och längtan, men det kan nog vara bra att ta en sak i taget. Både viktnedgången och att få barn är ju en stor omställning, både fysiskt och psykiskt så det kan nog vara jobbigt att ta dessa omställningar samtidigt även fast de båda är positiva. Kram/Mia