tisdag 29 mars 2011

Ett löjligt problem...jag vet

Efter en näst intill kaotisk dag på jobbet så är det riktigt skönt att bara ligga i soffan och slappa...ska snart inta liggläge i den igen! Idag ville jag bara låsa in ett antal ungar på jobbet, men det akn jag ju inte göra så fick ryta i istället... Ungar idag har en sådan fruktansvärd attityd mot vuxna och andra barn...det språk de använder mot oss vuxna hade jag aldrig vågat använda när jag var i den åldern. Jaja...idag fick de erfara hur arg jag kan bli och att allt roligt man kan göra bara flyger iväg framför ens ögon...kan man inte uppföra sig ska man heller inte ha roligt! Får se om de skärper sig imorgon... Det är inte kul att bli arg, avskyr det, men ibland måste man tyvärr bli det... Kvällen har varit superskön...inga måsten utan bara va! Har kommit på ett problem med min viktnedgång... jag känner ingen hunger och har inte gjort det sen operationen, men nu är jag heller inte sugen på nåt. Anneli frågade ikväll vad vi skulle äta och jag kom inte på en enda maträtt...inget lockade så det slutade med att vi åt varsin matlåda. Jag känner verkligen inget sug alls så ibland får jag bara laga något för att jag ska äta. I söndags åt vi på restaurang med Annelis familj...visst var det gott, men inget lockade... Detta är ett stort problem för mig som inte känner någon hunger för jag glömmer lätt att äta... Kan gå en hel dag utan att äta och det är inte bra :(. Kan ibland få för mig att jag är sugen på nåt, men sen när jag väl lagat eller köpt det så slänger jag det bara eftersom jag inte alls då är sugen... Om jag ändå kände lite hunger för då skulle det kanske smaka lite bättre. Idagsläget smakar all mat likadant...inget lockar med än något annat...suck...ett löjligt problem i jämförelse med andra problem ute i världen, men för mig är det ett stort problem... Näe...nu ska jag återinta soffan! kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inget bra alls.. tycker du ska prata med någon kunnig om detta. Säkert så kommer matlusten tillbaka om du blir gravid, men helst vill man ju kunna äta normalt innan dess så man vet att man får i sig allt som behövs. Kul att följa din blogg! Kram

Karros blogg sa...

Det har jag gjort och de säger att det är ett ganska vanligt problem efter en GBP operation. Förhoppningsvis vänder det snart! Äter gör jag ju, det är bara det att jag glömmer eftersom jag inte har några hungerkänslor. Kul att du läser min blogg vem du nu är :)!