söndag 1 april 2012

Mora Träsk

Ja det här med att jag skulle ägna dagen till att plugga gick så där. Var ju tvungen att städa lite och så tog vi med tjejerna till sportcentrum för att titta på Mora Träsk. (sist jag såg dem var på studentkåren i Kalmar!) Tjejerna var väl måttligt roade, men vi gjorde ett försök i allafall! Min kära vän Sofie var också där med sin son Pontus! Har rockade loss ordentligt han, superhärligt att se! Försökte ta lite bilder med min telefon, men den tar ju inte det bästa direkt. Men de jag tog får duga!
Att fånga dem leende på samma kort och utan att de rörde sig var ju nästa utmaning! Men det blev ju ganska bra ändå!
Alla andra barn hade fått godis att äta så lilla J var lite sur för att de inte hade något. Men man kan ju inte sjunga och dansa om man har munnen full med godis försökte jag då säga, men min förklaring dög inte. Väl hemma fick de Annelis hemmagjorda glass så de blev nöjda ändå!
Måste säga att de ser lite trötta ut på bilderna, men så kan det ju bli när man ska gå upp så förbaskat tidigt på morgon...när jag för en gångs skull har kunnat sova lite mer än vad jag gjort de senaste två veckorna så blir man väckt av två töser! Tur man tycker om dem för annars hade jag blivit galen! Önskar bara att sömnen ville hålla i sig så jag kan få känna mig riktigt pigg och utvilad på jobbet! Men veckan som kommer jobbar vi ju bara fyra dagar och om en vecka så här dags sitter vi på Teneriffa och äter en god middag!  Så skönt ska det bli och jag ska bara slappa och ta det lugnt! Men som sagt
 först är det fyra arbetsdagar och en skoluppgift som ska göras så jag har att göra om man säger så. Tänkte försöka hinna/orka med ett eller två träningspass också! Träningen har verkligen blivit lidande de senaste veckorna och jag känner att jag måste komma igång med dem igen. Skönt och hälsosamt! I veckan som kommer ska jag även prova mina sommarskor! Försökte intala Anneli att jag behövde ett par nya, men hon höll inte med. Vi får väl se, kanske kan hitta ett par på Teneriffa! Det sägs att det ska vara bra shopping där så det ser jag fram emot!!!
Nu ska jag gå och laga lite kvällsmat och sen är det snart dagas för tjejerna att krypa till kojs! Skola imorgon och när de är hos oss får de gå upp extra tidigt så vi ska hinna skjutsa dem till skolan innan vi börjar jobba. Det blir dock Anneli som skjutsar dem imorgon!
Vilket luddigt inlägg det blev...men så blir det ibland! Trevlig kväll!
Kram

Inga kommentarer: