onsdag 18 april 2012

Teneriffa

Ja då var vi hemma igen! Eller vi kom i söndags, men det har varit fullt upp sen dess med skola och jobb!
Vi hade en skön och avkopplande vecka även om den började med att jag brände mig rejält på hela kroppen. Kan nog säga att jag fjällat på hela kroppen förutom där bikinin satt... till och med ögonlocken har ömsat skinn! Mycket färg har trillat bort, men en hel del finns kvar...så även brännskadan jag fick på magen. Så nu kommer jag omkring med en omlagd mage och jag kan inte fungera utan skydd på den...det gör så ont och just nu är den så torr så den spricker så fort man rör sig. Jaja...så kan det gå när man tar på förlite solskyddsfaktor och sedan somna i solstolen...får skylla mig själv!
Men åter till resan. Visst var Teneriffa fint, men alldeles för turistisk. Och människorna där var alldeles för på hela tiden...jag/vi höll på att bli tokiga. Vädret var helt ok. Ganska mulet många dagar, men dagtid låg temperaturen runt 24-25 grader varmt och kvällen runt 18-20 grader varmt. Och solen var framme den också! Maten var ok, som här hemma ungefär. Vi provade paella en dag och det var ingen större hit. Vi var båda överens om att nästa resa blir åter till Grekland...inget mer Spanien för oss inte.
Nedan följer lite bilder!
En kvällspromenad längs med strandpromenaden! Detta var andra kvällen och jag hade då bränt mig så jag hade frossa hela den kvällen!
Så här såg det ut kring vårt poolområde! Det låg upp på en terrass så utsikten för övrigt var ju havet, Atlanten, och stranden nedanför! Vi hade ca 100 m ner till stranden och havet, men det blev aldrig att vi låg där och solade eftersom jag behövde skugga. Men vi kände på vattnet och det var kallt!
 Dessa drycker var det stående varje kväll! Jag drack fanta lemon och Anneli drack sangria! Vi var inte så ombytliga av oss...vatten drack vi också!
Här inviger jag min nya gröna skjorta/blus som jag köpte när jag var på kryssning! Den var/är så skön och framför allt var den skön mot min brända hud! Det var inte många kläder som satt skönt...materialet var antingen för strävt eller för kliigt. Men detta plagg var underbart! Hade en blå klänning också som gick bra! Men kläder var jag ju tvungen att ha på mig när vi skulle gå ut och äta...









Höjdpunkten denna resa var dock när vi under fredagen tog en båttur ut på havet! Det blåste, men solen var allt framme och lyste skönt! Vi åkte på en katamaran båt så det fanns som tur var lite tak som jag kunde sitta under. Mina ben ville inte ha någon sol...de värkte och brände ändå! Men på denna tur fick vi se grindvalar och delfiner! De simmade precis intill båten och de var så vackra och härliga att se på! Det var verkligen häftigt att få se dem så här fritt!!!

 Anneli njöt i solen hon! Hon satt vid relingen och kollade in läget!

Jag försökte hålla frisyren i styr ett tag, men gav upp...man får ju inte vara för fåfäng ute på havet :)!

Här ser ni de underbara delfinerna! Det var så coolt...kommer leva länge på denna dag!



Grindvalarna var lite svårare att få till bra bilder på, men vi lyckades ganska bra! De är ju inte så mycket över vattnet! Men de var så otroligt häftiga att se!!!



Annars var det väldigt häftigt att se ön utifrån havet...alla dessa berg och någonstans där inne på ön ligger vulkanen Teijde!

Vi såg även en klippa som var full av kräftor som med hjälp av vågorna hamnat där!

På lördagen var det lite mulet så då passade vi på att gå runt lite i området och shoppade lite!


Kan ni tänka er att jag gick omkring osminkad hela dagarna...därav mitt bleka ansikte på flera kort!

Vi fick även till några fina kvällsbilder! Vi försökte få med så att ön La Gomera skulle synas, men det var inte helt enkelt.

Ja skönt och avkopplande har det varit, men vi känner inte att vi vill åka tillbaka. Nästa gång håller vi oss till Grekland som vi älskar båda två! Nu är vi åter tillbaka i vardagen och sysslolösa behöver vi definitivt inte vara... Idag har vi varit på Huddinge igen...återkommer med mer om det vid ett annat tillfälle!
Kram

Inga kommentarer: