måndag 23 april 2012

Ligger efter

En ny vecka är här och den innehåller mycket mycket jobb! Mina utvecklingssamtal drar igång och jag har alla dessa omdömen att skriva...suck....ligger efter nåt så grymt. Idag jobbade jag till 19 och det lär nog bli så länge imorgon också. Sen har vi ju den där tentan i matematik som jag måste plugga till också...det är lite mycket nu måste jag erkänna. Men efter den 21 maj blir det något lugnare!

I helgen var vi i Motala för att gå på dop! Jag sjöng även på dopet och det gick väl ganska bra! Föräldrarna till barnet som döptes var nöjda och det är ju huvudsaken! Det var ett väldigt fint dop och lilla L var så otroligt söt! Hon är en kopia av sin storebror! Vi var även en sväng till min kära underbara vän Martina och hennes små troll! Anneli stod för leken tillsammans med trollen och jag och Martina satt och pratade! Så skönt och härligt, vi ses alldeles för sällan... Resten av kvällen umgicks vi med mamma och Kenny! Söndagen var lugn, vi passade på att hälsa på pappa och Kicki innan vi åkte norrut igen. Helgen gick alldeles för fort...vill tillbaka nu!

Vi vill sätta in garderober i sovrummet och det är inte lätt...väggen vi vill nyttja är för kort för det vi vill ha. Jag vill ju även göra om i klädkammaren...drömmen en är en vägg med skohyllor. Vi får väl se vad de kan bli av det hela. Jag ska minsann mäta och fixa så att det blir bra! Men detta ska bli semesterprojektet i år!

Apropå semester...hade ju tänkt ha fyra veckor betald semester i år, men så blir det ju inte... Har suttit hela kvällen och tänkt hur jag ska göra. Jag går ju nämligen på en lärartjänst till hösten vilket innebär en ferietjänst. Detta gör att jag bara får ihop semester fram till juli. Men nu har vi nog bestämt att jag ska ta en veckas obetald semester i augusti så totalt blir jag ledig 5 veckor i sommar! Då är det både betald och obetald semester samt komp. Så drygt två veckor ska jag jobba på fritids... Men först ska jag som sagt avsluta denna termin tillsammans med mina treor! De vill sätta upp en teater så nu ska jag ta och leta reda på några roliga så vi kan börja öva! Men det ska bli skönt med semester...det kan jag inte sticka under stolen med!

Annars går jag bara och väntar på mensen...men tro inte att den vill komma nu när jag vill...näe den lär nog sabba allt nu...suck. Men jag har återigen lovat att vara positiv så det ska jag försöka vara!
Kram

Inga kommentarer: