tisdag 3 april 2012

Huvudvärk

Nu har jag haft en sån sjuk huvudvärk i två dagar...knappt jag orkar stå upp, ögonen går i kors och jag ser suddigt och så snurrar det till ibland. Inga tabletter hjälper och sömnen jag den är svagt frånvarande. Men jag ska inte klaga...det kommer nog att bli tillräckligt med sånt framöver.

Något som jag tycker är lite intressant med mig själv är att jag säger åt eleverna att läsa instruktionerna ordentligt till de olika uppgifterna de ska lösa...tänk om jag själv kunde lyssna på mina råd. Sitter och tragglar en grymt tråkig bok som handlar om matematik. Tittar sen i uppgiftsbeskrivningen och inser att jag läst fel sidor och om jag hade läst rätt hade jag varit klar nu. Så innan jag lägger mig ikväll ska dessa sidor vara lästa så jag kan lägga denna bok åt sidan för tillfället. Har ju dock den där skrivuppgiften att skriva, ska ta tag i den ordentligt imorgon. Tänkte få den klar innan fredag, men det lär nog inte bli så. Men innan vi åker ska den vara det. Jag kan i alla fall inte gnälla på att jag inget har att göra för jag hinner knappt med det som ska göras!'

Något som dock var lite glädjande idag var när jag öppnade kuvertet från skatteverket. Har även skickat in min deklaration ikväll via nätet. Finfina pengar som trillar in på kontot i sommar...närmare bestämt 11008kr!!! Det blir fina garderober och en fin skovägg i klädkammaren!!!

På fredag ska vi ha en liten nattgäst här! Vi ska vara barnvakt åt Annelis lille systerson Lex! Det ska bli mysigt och roligt!
Nu måste jag fortsätta plugga så jag kommer i säng och förhoppningsvis kan sova några timmar!
Kram

Inga kommentarer: