onsdag 13 juni 2012

Skolavslutning 12 juni!

Igår var det skolavslutning och en mycket fin sådan! Men jag fick kämpa mot tårarna några gånger och framför allt när mina elever och föräldrar höll ett litet tal till mig i klassrummet! Det var många fina ord som värmde rakt in i hjärtat! Även om året började väldigt turbulent så slutade det väldigt bra och jag kommer sakna mina treor! Det är tur de är kvar på skolan så jag kan träffa dem på raster och så! Fick ett jättefint halsband med tillhörande örhängen och ett hav av blommor från min klass!


Tack kära elever och föräldrar för detta fina set!
Dagen fortsatte sen väldigt lugnt med personalfika och lite städning och packning i klassrummet! Det var så trevligt när hela skolan inklusive våra rektorer satt och fikade!
På kvällen gick vi alla i personalen ut och mat på Havspiren här i Norrtälje! Mycket god mat, skratt och prat!
Sorry M, men kunde inte låta bli att lägga upp bilderna på mina goa och härliga kollegor!

Det var så mysigt att sitta ute på terrassen vid vattnet och äta! Blev lite svalt tillslut, men va gjorde det...det fanns ju filtar att vira in sig i! Tack kära kollegor för en jättetrevlig kväll!

Såg här såg ju ut på skolavslutningen! Hade ansträngt mig lite ;)!
Idag har det varit en mycket omtumlande dag. Var på jobbet en stund innan jag åkte till fertilitetskliniken i Huddinge. Där gjorde jag ett ultraljud på mina äggstockar...var så nervös innan, vågade inte hoppas på det bästa eftersom det gick åt skogen sist. Jag var så spänd så tillslut sa läkaren att om han skulle kunna se något så måste jag slappna av...jag vågade inte titta på skärmen, men hörde ju allt eftersom läkaren envisades med att berätta allt högt. Denna gång fanns det iallafall ett gäng äggblåsor och i rätt storlek dessutom! 10 kilo sten lättade från mitt hjärta för det betyder ju att det nu ska plockas ägg! Men sen kom ju nästa grej...har ju kämpat så nu, men kommer det ta sig??? Vi får väl se hur det går i nästa steg...

Nu ska jag sova för jag är sjukt trött...imorgon ska det packas ner saker i klassrummet och till kvällen/eftermiddagen blir det enhetsfest!
Kram

Inga kommentarer: