torsdag 21 juni 2012

Det lilla...

Så skönt med helg och långhelg dessutom! Imorgon bär det av till svärfar vi havet och fira tillsammans med Annelis syster och kusiner. Ska bli mysigt och som det ser ut så ska ju vädret vara fint så då är det ju toppen att vara vid havet! Vi kommer även stanna kvar över natten!
Igår var vi då iväg igen...jag var inte fullt så nervös som innan, men lite! Vi fick komma in enligt utsatt tid och själv inplanteringen av embryot och all information gick på 30 minuter! Av 23 ägg så blev 11 befruktade, men bara ett blev godkänt. De andra ska de odla vidare och kanske, kanske kan de frysas ner nästa vecka, men det var inget vi skulle hoppas på.Istället hoppas vi nu att det lilla embryot vill stanna kvar i min livmoder i 9 månader! Fick se hur det låg där på ultraljudsskärmen...så häftigt...jag har något där i mig, men som sagt, vill det stanna kvar? Jag hoppas så innerligt att det vill det, men har inga jättehöga förhoppningar. Ställer in mig på det värsta så blir det inte så jobbigt när vi sen ska testa. Nu tar jag en vaginaltablett tre gånger om dagen och barnmorskan överdrev verkligen inte...det känns som man kissar på sig så trosskydd är mycket bra att ha!
Så snälla gode Gud...låt detta lilla embryo stanna i mig och gro! Lovar att ta mycket väl hand om det nu och för alltid!!!
Något annat jag väntar på är semestern, bara 9 arbetsdagar kvar sen har jag fem veckor lång ledighet!

Önskar alla som läser detta en skön och trevlig midsommar!
Kram

Inga kommentarer: