måndag 18 juni 2012

23 stycken!

Idag var det då dags för att "plocka" ägg inne på fertilitetskliniken. Nervös var jag, men inte så mycket som jag trodde att jag skulle vara. Vi åkte i god tid eftersom vi vet hur trafiken genom Stockholm brukar vara, men det var ganska lugnt och vi kom fram i god tid. Fick till och med vänta ett tag. Väl inne i där behandlingarna sker fick vi ett litet bås och jag fick byta om till en fin långskjorta och tjusig mössa!  Jag fick även en kanyl insatt i armen. Vid halv nio fick jag gå in i själva behandlingssalen och sätta/lägga mig i den där obekväma stolen. Jag fick lugnande medel direkt ut i blodet via kanylen och det tog inte lång tid innan rummet snurrande. På femton minuter var det hela över och det gjorde inte speciellt ont...inte just då iallafall. Barnmorskan som var med hjälpte mig tillbaka till sängen där jag fick sova ett tag. Tror jag sova i ca 45 minuter innan jag vaknade till, fortfarande yr. Fick en skön värmekudde att lägga på magen och det var mycket skönt! Anneli var tvungen att gå och lägga i mer pengar i parkeringsautomaten och under tiden hann läkaren som tog ut äggen komma. 23 ägg fick hon ut! Så jag kunde ha väldigt ont i magen resten av dagen, men det vara bara att ta alvedon var sjätte timma och vila. Så jag har legat på soffan hela dagen och titta på Dr Quinn och försökt tänka bort värken i magen. Imorgon ska jag jobba, men på onsdag blir det återigen ett besök på kliniken och då ska de sätta tillbaka ett embryo!

Så här pigg och fräsch var jag när vi åkte i morse klockan 05.50

Igår var vi över till Annelis syster en sväng och fikade! Det var så mysigt att få busa och gosa med tjejerna! Och lilla D bara växer och växer, kryper och går mot saker...snart går hon
!
D och jag myser!

Busfröet som älskar att fika, precis som sin mamma!
Helgen gick fort och den har varit så där...haft många känsloutbrott som jag inte gillar...vet ju inte vad de beror på. Trött har jag varit och sovit typ hela helgen. Idag är jag piggare om man bortser från alla lugnande medel jag fått och magvärken som tar energi.
Imorgon väntar en arbetsdag på fritids. Det känns så där, men ska göra det bästa av dagen!
Kram

Inga kommentarer: