måndag 25 juni 2012

Riva, rev, rivit

Igår rev jag ut hela vår klädkammare (satt så himla hårt bara så jag blev genomsvett av riva) så nu börjar mitt lilla projekt ta form. Var även och köpte konsoler som ska borras upp för diverse hyllor. Men väggarna var så fula under de brädor mm som satt innan så nu ska vi måla om där inne också! Det ska bli en ljus ljus rosa nyans och så funderar jag på att lägga in en mysig matta på golvet! Så nu på morgonen har jag slipat ner de spacklade ytorna och ikväll ska jag måla! Sen ska vi borra upp konsolerna och sedan sätta dit hyllorna. Vi har dock inte bestämt hur många skohyllor det ska bli än så de är inte inköpta än, men det är snart gjort! Det kommer bli så fint och mysigt!!! Just nu ser större delen av lägenheten ut som ett bombnedslag...gillas inte, men snart är det ordning igen!

För övrigt så har jag börjat räkna ner till semestern nu! Ska bli så skönt med fem veckors ledighet och det bästa av allt är att de flesta ska tillbringas i Motala med min underbara familj samt underbara vänner som jag saknar så mycket! Ska vila och planera lite inför hösten, men ska framförallt ha ett socialt liv dessa veckor! Det enda trista är att Anneli bara kan vara där nere med mig en vecka...vi ska visserligen till Kalmar också och mysa!
Det andra jag räknar ner till försöker jag att inte tänka på...känner nämligen på mig att det inte kommer att gå...

Nu ska jag göra mig i ordning och strax bege mig till jobbet. Ska stanna och köpa färg på vägen först!
Kram

Inga kommentarer: