lördag 2 juli 2011

Kryssning till Tallin

Torsdag till fredag fick jag då min 30 årspresent av min underbara fru! Vi var på kryssning till Tallin! Det var första gången någonsin som jag var på kryssning så jag var lite nervös innan, men det gick så bra! God mat och underbart väder! Insåg direkt att jag packat onödigt varma kläder (de låg ju i väskan orörd!), men man vet ju aldrig! Vi åkte på torsdagskvällen så vi kom fram till Tallin vid 10.00 på dagen. Då fick vi ca 7 timmar i land så vi gick i affärer och strosade runt i gamla stan! Mycket mysigt och många fina gamla byggnader! Vi åt lunch på torget och försökte svalka oss under ett parasoll, men gick inget vidare...det var säkert minst 30 plusgrader. Vi gick tillbaka lite tidigare till båten för att duscha och svalka av oss inför kvällen! Som tur var så var hytten sval och skön! Klockan 10.00 idag anlände vi till Värtahamnen igen! Borta bra men hemma bäst!!! Tack älskling för resan!!! Älskar dig!!!





Första kvällen vid smörgåsbordet!



Och så lite luft ute på däck! Det var en alldeles ljummen kväll!


Så vacker solnedgång!



I gamla stan i Tallin!



Trötta och varma efter att ha gått länge i värmen! Mat och dryck på torget!



Sista kvällen på färjan!!!


Lite shopping hanns med också! Jag köpte en klarblå tröja i Tallin! Sen köpte jag örhängen, armband samt två parfymer på båten! Säkert nåt mer som jag inte kan komma på ;)!


Underbar resa iallafall tillsammans med min underbara fru!!!


kram

Inga kommentarer: