måndag 4 juli 2011

Jordgubbar

Riktigt tråkväder idag. Men på ett sätt väldigt bra för man får så mycket annat gjort! Jag var och tränade i morse och det var så skönt! Passade på medans frugan min låg och sov! Vi åt frukost tillsammans när jag kom hem, så mysigt att kunna äta tillsammans! Blir ju inte så ofta när vi jobbar. Efter att vi fixat till oss så åkte vi ner en sväng på stan...hittade visst lite kläder till tjejern... Sedan bar det av till tippen där vi slängde allt vi rensat ut från förrådet och sedan handlade vi lite mat! Handlade även lite till svärmor som vi levererade hem till henne och då fick vi även en pratstund! Eftermiddagen har bara susat förbi...efter att vi fikat lite så skickade jag Anneli att plocka jordgubbar och jag städade! Har ett rum kvar att städa, men det tar vi imorgon. Anneli har fryst in en massa jordgubbar och nu står hon och gör jordgubbssylt av resten, hon sparade även några som vi kan äta till frukost! Det är så ljuvligt goda dessa svenska små bär!!! De är utan tvekan de godaste bären som finns!!! Nu blir det bara en lugn kväll framför tv:n! Funderar på vad vi ska hitta på imorgon...redan rastlös, men väldigt glad över att ha semester!!!


kram

Inga kommentarer: