söndag 5 augusti 2012

Andra veckan i Motala!

Så var det då min sista dag nere i Motala på ett tag. Vet inte alls när vi kommer ner nästa gång... Har idag söndag haft en riktig slappardag hemma hos mamma och Kenny! Skönt, blev sent igår när jag var med pappa och Kicki hos Greta (Kickis mamma) och åt middag! Mycket god mat och trevligt sällskap! På dagen tog jag en sväng på stan och träffade även Jenny och hennes underbara lilla dotter!!! Det var så trevligt att bara sitta och prata där i solen i hamnen!

I måndags var jag till familjen Rangsjö på lunch och fika! Härliga barn som busade och skivades precis så som barn/syskon gör, men ändå så otroligt charmiga!
Tisdagen var lugn och jag umgicks med mamma och Kenny samt att jag pluggade lite! I onsdags var jag på Skänningemarken. Fick lunch hos farmor och farfar sedan jobbade jag ett pass i Missionskyrkan i deras servering. När passet var över träffade jag mina kära vänner Sara, Lena, Martina och hennes barn och gick en sväng på marken. Shoppade lite smått och gott, men det blev faktiskt ganska lindrigt! Stannade till en sväng hos farmor och farfar innan jag åkte hem. Väl hemma hade mamma och Kenny gäster så hur trött jag än var så fick jag snällt och artigt sätta mig och prata lite. Torsdagen var väldigt lugn! Jag gjorde inte många knop och min kropp var helt slut. Det blev en lugn dag från morgon till kväll! I fredags var jag till mormor och morfar i Linköping på lunch. Mycket gott och trevligt och så roligt att få sitta ner och prata med dem. Sker alldeles för sällan och det blir ju bara äldre och äldre. Det blev en heldag hos dem! Kvällen tillbringade jag tillsammans med mamma och Kenny!

Ja det var denna vecka...ikväll ska vi på musikcafé på Furulid!
Imorgon bär det åter av hemåt till Norrtälje, men först ska jag göra ett stopp i Örebro och lillasyster! Måste få se hennes mage igen, den lilla söta! Nästa gång vi ses har ju det lilla pyret tittat ut, som jag längtar tills dess!

Börjar faktiskt se fram emot att jobba igen...rastlösheten smyger sig sakta, men säkert på. Blir nog några timmar på jobbet i slutet av veckan. Ska bli så roligt att ställa i ordning mitt klassrum!!!

Nu ska jag fortsätta att packa alla mina saker...hade visst en hel del ;)! Såg precis när vi tog OS-guld i segling, Grattis till det!
Kram

Inga kommentarer: